Povídání o tvorbě herních enginů a představení RetroRPG Engine.

Co se předpřipravených řešení týče, přicházím i s inventářem. Vedla se o tom tady zajímavá diskuse, ale u konzolových her není zase tolik možností řešení a tahle mi přijde poměrně elegantní:

Bezejmenný

V inventáři je zabudovaná i konzole s inteligentním doplňováním a zvýrazňováním, která umožňuje filtrovat předměty, přeskočit na daný předmět, přehazovat pozice itemů, nebo třeba rychle prodat všechny předměty označené jako odpad.

Bezejmenný

 

Zajímavou třídou, kterou bych ještě v enginu zmínil je ConsolePhysics, která umožňuje provádět jednoduché fyzické efekty – explozi, implozi, force, wave. Žlutý objekt se značkou # na scéně se po dotyku hráče rozjede a po srážce s první zdí odhodí všechny okolní zdi (ty se začnou pohybovat ve směru n, s impulzem síly m a postupně zastaví, popř. s sebou strhávají další zdi).

Bezejmenný

 

To by ode mě bylo pro dnešek vše, jen doplním že engine dělám přes čtyři měsíce a za stejnou dobu ho snad stihnu dokončit. Zároveň s ním pracuji i na 3D enginu, také v C#.

12512773_1110879725625366_5382783271313047440_n

 

Doufám, že se vám povídaní a polemizace o návrhových vzorech líbila. Pište cokoliv vás napadne do komentářů, kde budu moci, pokusím se odpovědět. 🙂