Živé stíny – koncept

je téma soutěže na VCH. To téma se mi hrozně líbí, přestože to časově nemám moc kam nacpat, stejně mi pořád šrotí v hlavě jak téma pojmout.

Na začátku úvah jsem měl bodový zdroj ve čtvercovém poli, v podstatě už realizovaný v předchozí hře (Urban Hunt), kde sloužil jako indikace míst, z kterých je herní postava vidět. Živé stíny se mi jeví jako objekty – zvířata, partyzáni, odboj proti mimozemské invazi, prostě cokoliv co se vyhýbá přímému pohledu či světlu zdroje.

Dlouho jsem vážil, kterou stranu hráči přisoudit, zda zdroj světla, či roli „potemníků“. Proti tomu první variantě se mi stavěl argument, že stíny by měly mít možnost se ke zdroji nějak dostat, aby ho mohly zlikvidovat. To ale předpokládá zúžení světelného paprsku, což se mi přibližuje konceptu stealth her typu Commandos. Tak tedy jinudy.

Poválel jsem v hlavě konceptů několik, nakonec mě zaujal následující: k bodovému zdroji světla by se přidal ještě plošný zdroj, z čehož mi automaticky vylezlo prostředí mořských hlubin a jejich průzkum. Při pokusu o naprogramování světelných podmínek (kužel bodové světla, klín světla od hladiny, a stíny, které vrhají nejen překážky, ale i podvodní tvorové by mohli vytvořit zajímavé a proměnlivé prostředí her stínů a světel.

zivestiny

Tož: Podvodní průzkumník nořící se do mořských hlubin obývaných podivnými tvory reagujícími na světlo. Světelné podmínky samy o sobě tvoří zajímavou geometrii (průnik klínu světla od hladiny s kuželem zdroje, pokrájené stíny ryb plujících v různých hloubkách), která by mohla podle určitých pravidel tvory rozhýbat. Samotný pohyb hráče by jim dodal základní stimul k pohybu, za úvahu by stálo i střídání denní doby pro dodání vertikálního pohybu.

K tomu, aby se tenhle svět jevil alespoň trochu živě, by bylo samozřejmě potřeba vymyslet věrohodné chování podvodních potvor. Pokud si oblíbí jenom světlo nebo tmu, brzy se všichni nacpou k hladině nebo ke dnu. Ani oblíbená světelná podmínka úplně nestačí, ikdyž vertikální pohyb změnou denní doby by mohl být zajímavý. Chce to prostě nějak šikovně prokombinovat „geometrii“ světelného prostoru případně i s nějakou interakcí – např. odvedení světlocitlivého predátora k nějaké oběti. Možná to vypadá šíleně, ale třeba u prototipu hry s tepelnou stopou se potvory chovaly předvídatelně, a zároveň hodně zajímavě; a šel na tom založit herní mechanismus. To by tady mohlo jít určitě taky.

Asi bych se snažil ještě vyhnout přímému boji, pokud by fungovala nějaká interakce mezi potvorami, mohlo by to být zajímavější: prostě jenom sonda, snažící se proniknout do temného světa, a střetům se vyhýbající jenom opatrnou manipulací s „prostorem“. Atmosféra podivného světa by byla asi kapitola sama pro sebe, ale věřím, že by to mělo jít docela dobře uchopit.

Nedořešené tedy mám vlastně hlavně vzájemnou interakci obyvatel podvodního světa, vymyslet nějaký jednoduchý řetězec po vzoru Waking Mars by bylo asi hodně zajímavé.

Nemám ale opět poslední tušení, jestli se mi koncept podaří převést aspoň do prototypu, nějak jsem poslední dobou rád že dýchám, tak jsem se nejhůř alespoň vykecal.

Líbí se Vám nápad? Nebo je to úplná kravina? Uměli byste navázat, nebo nějaký prvek upřesnit nebo šikovně změnit? Předem dík za jakoukoliv reakci..