VandraK Ma.he.dí. I

Týden člověk nezavítá na krevetu a ona tu vyraší soutěž 🙂 Nuž tedy, abych začal sypati svou trošku do mlýna dokud se mele.

Hotovo      (9.7. Ex-post 2. )

 

Hotovo 7.července (skoro pozdě) dříve jsem to nestihl 🙂

/27.6 bylo/ Ante Portas byl pro mě trochu oříšek, jde o jakousi monumentální skladbu a pro ní se mi špatně vymýšlí něco nemonumentálního, mimo zažité obrazy – válka/válka v rozbořeném kostele/rozbořený kostel/simulátor padajícího anděla, který se nesmí napíchnout na vidle, dokud neproletí celým peklem… Když jsem naposledy dělal hru do soutěže byla technicky natolik překombinovaná, že jsem jí nezvládal programovat, takže šílené vize hážu pod stůl. Nakonec po dvou dnech odhazování prázdných plechovek od kávy a marných pokusů pomuchlat původní hudbu (které znějí asi jako když startuje šalina, takový droommetal) mám představu.

81a

Bude to frustrující plošinovka (což jsem chtěl už dlouho dělat), ale skákat se nebude, pouze šplh „hore dole“. Postavička se může pohybovat z obrazovky do obrazovky a každá tak představuje uzavřený mikrokosmos 🙂 . Rozděleny jsou do dvanácti ploch, na které budou umístěny objekty nebo místa ke stání (takže celkem malý plácek). Princip bude spočívat v memorování přesného pořadí kroků pro průchod obrazovkou a vyhnutí se všem smrtelným nástrahám. Jádro hry by snad mohlo fungovat po víkendu, kdy plánuji programování.

Zatím jsem pouze tříbil myšlenky a rozkreslil hlavní postavu, takže momentálně kreslím interaktivní objekty a s nimi uplácám samotnou hru. Podle toho, jak to bude časově vycházet, bych věnoval zbytek času na pozadí obrazovek a laďení. Hra se má odehrávat v něčem na způsob Prachovských skal, na cizí planetě v modro-žlutém kontrastu (něco jako raní ostré světlo) nebo tak. Název nechám asi na konec, pokud nebudu oblažen náhlým vnuknutím.

/Nové okénko 30.6./

Tak raný prototyp začíná běhat. Ve hře zatím chybí jakékoliv zraňování postavy, nicméně je plně animována a tak je možné už celkem říci, jak dlouho bude trvat, kupříkladu otočení postavy namístě a následný šplh pryč z náruče bídné smrti 😀 Grafika je zatím pouze rychlovka, po dokončení mechanik bude pilována. No a je tu i jeden pozemský Zlobot (zatím jen zuřivě střílí, ale měl by se i zpožděně otáčet – hlídkovat, uvažuji o blikání žárovičky signalizující blížící se otočení).Zlobot

Tak je to tu no, račte si sosnout pánové.

http://uloz.to/xmzKHC4M/vandrak-rar

Fuj tajksl, úplně jsem se zpotil…

Jo a ovládání je WSAD a mezerník pro akce, chtěl jsem i šipky a ctrl ale zapoměl jsem to 🙂 Pro akce je třeba se natočit.

Ex-post 1.

Při příchodu zleva do svatyně na „závěr“ hry jsem si objevil další masařku, „mizející“ grafiku svatyně. Místo patřičného (posledního) nápisu se zobrazí obrazovka menu (grafika lokace je správná, ale překrytá). Ono se to poplete snadno, procházet hru lze různě a prostě jsem zapomněl doprogramovat tuhle možnost. Takže pokud to uvidíte, budete muset vyjít ven doprava a zprava se vrátit! Ale chtělo to moře pokusů abych se tam dostal, je naděje, že zrovna vás to mine. Ovládání sosané grafiky tak postrádá instrukce o textu pro jedno pořadí akcí.

Takže to máme čtyři detaily a dvě chyby (viz. koment.). Po soutěži asi bude malá revize 🙂

Jak mě upozornil Neal tak neskákejte u okna nad vchod. U převisu na kolíky můžete a se štěstím se nic nestane, je na to zřejmě fígl a chyba se mi nedaří vyprovokovat.

Ex-post 2. No tak jsem se prokazatelně upsal, asi dvakrát, nikdy nepište texty pozdě večer XD Jednou je to A místo E podruhé O místo A… taková blbost a jak to člověku zkazí den.