Way of the fireball

Ahoj lidi,
nebývám tady z časových důvodů sice moc aktivní, ale snažím se pravidelně číst, co se tu děje nového. Aktuální herní dílna byla zjevně správně načasovaná, protože i já jsem cítil drobný tvůrčí přetlak. MHD se sice nezúčastním, protože to co jsem vymyslel, se dost dobře neshoduje se zadáním, ale nějak volně mě to inspirovalo a výsledek mi přišel zajímavý. Tak se na to můžete kouknout.  🙂

> Aktualizováno 24.11. <

Princip hry je dovést duhově ohnivou skleněnku k východu z lokace, což je svítící kruhový teleport žluté barvy. Kliknutím na libovolné pole se vytvoří waypoint, který pak skleněnka automaticky následuje. Waypointů lze naklikat libovolně mnoho dopředu a lze je i pravou myší odstranit. Políčková podlaha je ovšem začarovaná a ne všechna políčka jsou stabilní. Pokud skleněnka najede plně na špatné políčko, propadne se do hlubin. Pravidla pohybu jsou zobrazena před startem lokace. Jednoduše jde o to, že pro určitá znamení zvěrokruhu jsou povolena jen určitá písmena políček. První levely mají zatím jen stabilní pravidla pro všechna znamení stejná. Navíc jde o samohlásky proti souhláskám, což se dobře pamatuje. V principu jde pro každý level nastavit cokoli. Např. řádek s vodnářem bude mít správná políčka označená V,D,R a třeba blíženci budou mít B,L,Z,N,C,I. Možná je každá kombinace. Je důležité si pravidla pohybu dobře zapamatovat, jinak se člověk snadno ztratí. Dynamiku celé věci dává Ničitel. Je to ještěr s palicí, který chodí tupě po své cestě a likviduje políčka ať už jsou schůdná nebo ne. Je velice rychlý, takže hráč nemá času nazbyt. Zjistil jsem, že hra je poměrně obtížná pro běžného hráče, tak se prosím obrňte trpělivostí, pokud to budete zkoušet. Pricip hry je snadno rozšiřitelný a snadno designovatelný pro další levely.

Aktualizace 23.11.2013
První tři levely zůstaly víceméně stejné, ale přibyl jeden nový, tentokrát
jako součást další etapy. Nevím, jestli jste si někdo všiml, ale první etapa – tedy všechny tři první levely měly až na drobnosti stejné uspořádání dlaždic a stejné pravidlo průchodu ( samohlásky ). Další etapa má obojí jinak a bude to zas platit pro celou etapu ( až budou levely 5 a 6 ). Přibyla zcela nová věc – bonusové triky koupitelné za nasbírané mince. Pokud je v obrazovce před úrovní houbička, jde přes ni vstoupit do obchodu a vybrat si trik ( ohnivá střela, zamrznutí, pravdivé vidění a větrná chůze ). Hesla do úrovní si teď dokáží „zapamatovat“ uspořené mince. Nespotřebované triky s použitím hesla mizí. V novém levelu přibyly také hlídací mrazicí pasti. Reagují na blízkou přítomnost hráče a po vzrůstu do plné velikosti dokáží střílet mrazící střely. Zasažený hráč zmodrá a jeho pohyb se zpomalí na minimum. Efekt sice časem zmizí, ale past je schopna střílet libovolný počet střel. Lze jí utéct nebo zlikvidovat ohnivým trikem koupeným v obchůdku. I nový level lze projít bez nakoupených triků, ale s nimi je to větší zábava. Ztráta života nově odečte 5 z naspořených mincí.

Aktualizace 24.11.2013
Tak je tady finální podoba hry. Má 6 levelů a jinou hudbu než byla v předchozí aktualizaci. Písmenková pravidla už jsem dále nedělal složitější a obtížnost tím skončila na zvládnutelných dvou. Některé levely lze projít různým způsobem. Všechny mince je možné stihnout sebrat, kromě těch, které vzniknou po sestřelených pastech. Kdyby někdo chtěl, můžu poskytnout hesla do všech levelů s plnými sběry mincí. / já jsem ale dohrál všechny levely celkem pohodlně vícekrát,
takže to prokazatelně jde 🙂 / V nápovědě před levelem jsou vždy alespoň ty nejzásadnější rady. Hra funguje na joypad ( testován Logitech ), třítlačítkovou myš, ale nejlepší je myslím kombinace klávesnice a myši.

Užijte si útěk před Ničitelem.  😉

 

Aktuální link: ke stažení

ještěr