UMO podruhé, aneb tentokrát trochu jinak

UPDATE v0.4.3! Featuring nové menu!

EDIT: Připojil jsem video s ukázkou menu.

Nuže, po půl roce jsem se konečně dokopal předělat menu víceméně dle Jindrova návrhu. Nejsem si tím ještě stopro jist, takže přípádné připomínky přivítám.

Vzhledem k tomu, že login na GameJolt je vzásadě věc dočasná, nechal jsem to, jak to je.

Přijde mi, že hra už se silně blíží verzi vydatelné na Windows Store (totiž zejména na telefony), ale stále pro to potřebuji jednu podstatnou věc: originální soundtrack. Tímto tedy prosím o pomoc v tomto směru. 🙂

umo_menu

Odkaz ke stažení je stále na stejném místě, popřípadě lze najít na GameJoltu.

Pro jednodušší demonstraci ještě připojuji video:

Odkaz na Google Drive


 

UPDATE v0.4.0! Protože vás přece nebudu nudit… 😀
UPDATE3: Vylepšené zvuky! Volba obtížnost! Další nové fičury!
UPDATE2: Nové zvuky!
UPDATE1: Nová grafika! Nové demo!
Já vím, že jste mi řikali, ať na ty kostičky kašlu… Jenže já jsem lenoch líná, takže jsem chtěl nejdřív zkusit tu jednodušší variantu. Koukl jsem tedy na stránky PuppyGames a docela to obšlehl. O:)

No a dodělal jsem tu efekt, tu nějaký akční text, pak tady nový font a kdesi cosi, dokud to nemělo trochu hlavu a patu. Pak jsem dal vygenerovat projekt pro desktop, nakopíroval třídy, smazal pár řádků zbytečného kódu, který na desktopu fungovat nebude, natahal sprity a voilá, za pět minut jsem měl hotové demo.

UPDATE: Ještě jsem vygeneroval a přidal do hry nějaké základní zvuky, ať to není tak fádní. Nic moc extra, ale atmošce to trošku pomáhá. 🙂

UPDATE4: Kromě leaderboards jsem zejména upravil hratelnost zakomponováním některých Jindrových a Tombenových nápadů – i když jsem je udělal nakonec po svém, tj. trošku jinak, ale myslím, že dobře. 🙂

Šmrcnutí se stalo vlnou, hráč na sebe upozorní, když se s ním něco stane, začátek je pozvolnější a trošku s vysvětlivkami, zlouni ukazují svůj příští směr, když jste u nich blízko a ještě pár drobností se najde. Tak snad to takhle nikoho neurazí. Teď asi nebudu chvíli nic přidávat a budu se soustředit na portování na jiné platformy. Leda by přišel nějaký zajímací nápad…

Nuže, sosejte tutaj (odkaz na Google Drive).

Ještě dodám, že ke spuštění je potřeba mít .Net 4.5, což je snad samozřejmostí. 🙂

EDIT: Kdyby to přece nešlo spustit, tak aktualizujte Directx – jedna knihovna, která je potřeba, není distribuována se systémem. -.-Screenshot hry UMO.


 

Původní text:

 

Ano, ano, já vím, že je to hloupý koncept, který nemá naději na úspěch, ale bear with me…

Kdo by nevěděl, o čem je řeč, tak původní verzi najdete tady.

Proč tedy píšu nový příspěvek? Inu, protože kromě toho nejzákladnějšího konceptu už z původní hry nic nezůstalo. Vydal jsem se trochu jiným směrem. Tedy, z hlediska použitého vývojového prostředí zcela úplně jiným směrem. Z Javovského LibGdx jsem přešel na .Neťácký MonoGame (ke kterému se tu ještě někdy vrátím – přemýšlím o překladu základních tutoriálů).

Tohoto přechdou určitě nelituji, neboť se mi v c# a Visual Studiu píše velice dobře a hlavně, svou hru můžu hrát na své Nokii. 🙂 Ano, MonoGame je silně multiplatformní, nicméně UMO je v současné době jen ve verzi pro Windows Phone a Windows Metro, což znamená, že není možné šířit žádnou preview verzi.

A tím se dostáváme k jádru pudla. Abych ve zkratce připomněl, o čem ve hře běží: hrajete za jednu z mnoha kostiček, která velice brzo po zahájení hry splyne s okolím a je jen otázkou hráčovi pozornosti, aby poznal, kterou je. Musíte pak sbírat jinak barevné kostičky a když nesbíráte, tak je zle a bla bla.. Tohle už známe.

Kromě této původní varianty ale ve hře rozvíjím „arkádový“ mód, ve kterém se pořád něco děje – něco ku prospěchu hráče, něco k jeho škodě, něco jsem ještě nenaimplementoval a něco ještě ani nevymyslel.

Přiznám se, že jsem si bral inspiraci z Kešuovi hry pro GM48, jménem Spectralizer. Mám ale velký problém, se kterým mi tady doufám budete moci pomoct:

Současný grafický kabátek hry je jen pracovní a silně se mi nelíbí, jenže nemám tušení, do jakého ji obléct. Takže, nějaké návrhy?

Screenshot hry UMO.

Je nicméně třeba říct dvě věci:

Hru beru zejména jako cvičení práce s MonoGame, takže se ani neurazím, když z ní nikdo nebude nakonec nadšený. Což ale není teď relevantní, protože jak už jsem říkal, hru zatím nejde nijak distribuovat, takže místo dema vás tu čeká video a pár screenshotů, které doufám budou stačit k tomu, abyste mi s mou otázkou pomohli. 🙂

PS: Všimněte si ve videu, jak v Arcade jednu dobu poměrně dlouho kmitá hráčova kostička ze strany na stranu. To jsem ji prosím ztratil v davu a zoufale se snažil lokalizovat střídáním kláves vlevo a vpravo, což se mi nakonec naštěstí podařilo.

Ještě dodám, že červené kostičky jsou zlé, stejně tak jako červené pruhy (~paprsky laseru?) a že v Arcade si dále můžete všimnout náhlého směru pohybu kostiček doprovázeného klepnutím obrazu ke straně a také změny barvy pozadí, která indikuje, že stěny nejsou stěny, ale teleporty na druhou stranu. To vše a ještě víc jsou věci, které je třeba nějak hezky graficky zpracovat. :\

Jo a ta modrá kostička, co se nehýbe a objevuje jen občas, je jakýsi power-up. V současné době zpomaluje hru. Tzn. vrací ji o deset kol zpátky – po každém desátém uplynutí času nebo sebrání žrádýlka se totiž hra zrychlí a přibude bordel na obrazovce. V brzké době plánuji naprogramovat další power-upy s jinými funkcemi.

No a třeba jednou, pokud z toho něco bude, vyjde verze na desktop a na Android… Hra má v každém případě být cílena zejména na mobilní zařízení.

PPS: Komu nejde video, je na čase, abyste upgradovali prohlížeč!

PPPS: Přijímám návrhy nejen na grafiku. Kdyby na tom někdo trval, můžu vypsat současné fičury Arcade módu a třeba mi je pomůžete zdokonalit a/nebo rozšířit. 🙂