Třískok

Třetí akt. 24.11.2013 – HOTOVO sosejte xD Tak toto je nástřel do druhé MHD. Mělo by jít o tahovou, silně taktickou hopsačku viděnou ptačím okem. Budeme skákati a s třískotem dopadati, vazy a kosti lámati i šrouby utahovati. xD 

Bylo, aktualizace jsou níže a značané římskou číslicí s datem.

Tentokrát nechám grafiku až do úplného finiše, abych nepodrazil už tak dost vratkou hratelnost a hlavně použil nějáký ten nápad. jako posledně, kdy jsem zamýšlené mechaniky nahradil, jakýmsi, hledáním hub v lese plném hajných. Tentokrát to musí být jinčí smaženice, ale zanechme planých běd.

Hrát budete za robota který se přesouvá mezi různě vzdálenými plošinami s odlišným povrchem. Když spadnete na hubu, nebo jen zvolíte těžký skok, můžete si poškodit tu část těla, která je při dopadu vystavena největší námaze. Při skoku zvolíte plošinu a následně formou otázek a odpovědí přesně určíte způsob skoku. Totéž platí i pro sbírání předmětů, které si můžete montovat do těla, nebo jimi nahrazovat poškozené kusy. Takže i sběrem vylepšení si lze něco jiného urvat, nebo jinak znehodnotit. To by mohlo vytvořit docela zajmavou atmosféru zmaru. 🙂 Kromě zajmavých pocitů by to mělo vést ke zvažování, zda vám stojí za to vůbec předmět zvedat. Nebo kterou část těla si necháte zničit dobrovolně.

Ruce i nohy máte dvě, takže jen dumám jestli takhle zdvojit i ostatní části. Uvažuji o bateriích s vlivem na rozběh a senzory. U nich ale nevím jestli budou lepší laserové metry a echolokátory, nebo mám použít klasicky dvě oči. Kdy ztráta jednoho znamená zhoršení odhadu vzdálenosti a ztráta obou odkázání na sluch a hmat. Má hráč vidět stav poškození? Myslím si, že by spíše neměl, protože nejde o jeho číselnou míru, ale o formu. Měl by věnovat pozornost komentářům a pamatovat si poškození která utrpěl. Nebo cíleně volit hlavně jeden postup, aby to nemusel řešit.

Každá plošina je zvláštní objekt a negeneruje už žádné instance. Přemýšlel jsem o postupném generování, ale lépe bude nastavit každou plošinu ručně s unikátním obsahem a popisem. Nicméně jsem, už ve Šrototechně, zaváděl prohazování místností jako když zamícháte karty, takže bych to mohl zúročit i tady. Jediná komplikace je ruční nastavení skoku podle cílové plošiny. Lze zohlednit odkud skáčete, ale vizuální vzdálenost na obrazovce nehraje roli. Jedině, že bych rozdělil plošiny jen podle výšky a tak mohl hromadně nastavit třeba výskok, skok a seskok podle rozdílu mezi nimi. Namísto zohlednění vzdálenosti, by vám najetí kurzoru ukázalo jak hluboko nebo vysoko budete skákat. Pozici plošin vůči sobě bych nemusel řešit. Ale nějákou základní vzdálenost pro skok bych tam měl mít… Co vy o tom soudíte? Propustíte mi to takhle dál? 😀

I. 12.11.2013

Namísto tří výškových stupňů, nakonec zapracuji jen dva. Počet voleb zůstane stejný, ale každá by měla mít nějáký negativní dopad, tedy poškození části těla. Zároveň asi vyhodím jednorázově špatné volby, kde záleží jen na tom, zda si hráč pamatuje předchozí nezdar. Zabít se, by mělo jít jen utrpěním takového poškození, které znemožňuje provést skok bezpečně.

Ale jak formulovat otázky? Většinou se používá obecné konstatování. „Věci se mají tak a tak, udělat to nebo tamto.“ Přišlo mi to moc technické a neosobní, asi jako tlačítka v elektrárně. Takže váhám mezi:

1) Věci se mají tak, co uděláš? Uděláš tohle. Uděláš tamto.

2) Věci se mají tak. Uděláš tohle? Uděláš tamto?

3) Věci se mají tak, co uděláš? Udělám tohle. Udělám tamto.

Jede o pocit, který budete mít. Poradíte?

II. 15.11.2013

Tak přátelé, to nejhorší mám zasebou. Páteř skákání je dokončena v obou výškových hladinách. Vzorové plošinky jsou nastavené aby kromě jediné proměnné, která je identifikuje pro ostatní plošinky, potřebovali pouze nový popis předmětu a turistických pamětihodností. Jinak řečeno můžu si je kopírovat do alelůja a starat se pouze o kravinky!

Mám v hlavě ještě jednu mechaniku, ale k ní sáhnu až když se stávající systém ukáže jako přehnaně obtížný. Může se stát, že bude naopak přehnaně dovolenkový. :d Ukáže-li se, že není v lidských silách, při náhodném seřazení plošinek na mapě, dojít alespoň s jednou hnátou až do cíle, přidám recyklační jednotku do páteře. Která umožní zničit libovolný úd tělesný a předělat jej třeba na topinkovač.

A teď si jdu šoupat Ikkjuovy mašinky, už umím i rovné nuseláčky. x)

III. 24.11.2013

HOTOVO

Musím říct, že tentokrát mě tvorba opravdu bavila, stihl jsem to aniž bych spěchal a vůbec to bylo takové lepší. 😀 Grafiku jsem sice zjednodušil, ale v podstatě se mi líbí víc. Připomíná mi Vektrex. Ve hře jsou celkem dvě plošiny na kterých hra vyplivne vylepšení až po dvou smrtích, takže se toho nebojte. Pokud by se nikomu nedařilo hru dokončit, napište a já vyjevím postup jak dojít co nejbezpečněji do konce. Když vám hra nedá možnost vybrat si, na kterou končetinu dopadáte, padáte na tu opačnou.

Račte si sosnout:

http://uloz.to/xoPT6YW4/triskokrar

Před hraním nezapomeňte zapnout zvuk a pomocí F4 si přepněte do režimu celé obrazovky. Příjemnou zábavu!