Studio, jeho užitečnost, změny a důvody k přechodu

Game Maker zde asi není třeba představovat, ale jeho profesionální verze přecejen ještě není tak profláklá. Asi nemá smysl zde rozebírat, že umožňuje portaci na Android a nově také na Ubuntu, ale spíše bych se chtěl zamyslet nad tím co přináší nového z pohledu vývoje hry samotné. 

GM: Studio nabízí i free verzi, takže si ji všichni můžete vyzkoušet – http://yoyogames.com/gamemaker/studio, pokud se Vám tedy podaří ji spustit. Hned na začátku se pochlubím se svou aktuální zkušeností. Nejde mi to. Tedy jde, ale free licence se úspěšně aktivuje pořád dokola a znovu a do samotného programu mě to nepustí.

Před časem jsem jí však krátce vyzkoušel a mohu říci, že první čím zaujme je změna designu – z bílé na černou. Následně si všimnete zhoršení vzhledu ikon. Zatímco předtím byli jakžtakž rozlišené, i když občas mi také dělalo problém najít tu správnou, zde jsou všechny podivně zelené.

Třetí výraznou změnou je schopnost využívat transparenci, což je právě hlavní důvod proč už delší dobu uvažujeme s kolegy o přechodu (dosud používám stařičkou sedmou verzi). S pixelovou grafikou není problém, ale pokud renderujete animaci do sta snímků, tak nastanou viditelné nepříjemnosti.

A asi poslední výraznou změnou je vylepšení room editoru. Jak moc prospěšné je roztahování jednotlivých objektů nedokáži posoudit, protože jsem si to opravdu jen vyzkoušel.

Samozřejmě můžete na GM: Studiu vidět jiné změny k lepšímu nebo horšímu, ale já to mám asi takhle a Vy se můžete(rozuměj musíte!) vyjádřit komentářem.

Má tedy smysl z hlediska vývoje her přecházet? Platit za to těch sto dolarů? (kupovat verzi standart asi nemá smysl a jak je omezená ta free verze Vám taky neřeknu) Nebo je hlavní motorem změny konverze na ostatní platformy?

Co říkáte? Máte studio? Co vás vedlo k jeho pořízení?