Stolní hra, aneb úvodní povídání

Kdo občas sleduje co dělám, tak ví, že už těžce a úmorně pracuji na stolní několik dlouhých let… Vlastně to začalo již na základní škole.

Skutečnost je taková, že již tam jsou pro kamárady uplácal alternativu k dračímu doupěti, kterou jsme dokonce i úspešně hráli než do našich chudých venkovských krajů dorazilo samotné dračí doupě. Postavy, inventáře, mapy atp. mám ještě stále doma v šupliku, ale pravidla byla tehdy jen v mé hlavě…

To bylo jen úvod z nostalgie a snad i připomenutí vašich dětských pokusu pobavit své spolužáky.

O mnoho let později jsem jeden den sedl a večer jsem měl hratelnou rychlou a těžkou hru se skládanou mapou ve které šlo o to vyběhnout pomocí spolupráce až nahoru mrakodrapu plného nemrtvých a nechat se evakuovat helikoptérou… Ten kdo doběhl poslední byl ponechán svému osudu (takže spolupráce je jen v mezích, protože ke konci se může stát váš kolega důvodem prohry). Tuto hru jsem pak představil na zombie fóru kde se také hrála (ach to malování a uploadování…) a postupně ladila, měnila až se stala kompletní roleplay hrou jejíchž nejdelší kolo jsem hráli více než rok! Leč to už nemělo s původní deskovkou samozřejmně nic společného. Tuhle hru bych tedy rád dodělal, protože pravidla k ní mám i v elektronické podobě a je oveřeno, že to jde hrát. Většina pokusů o oživení zatím skončila na neschopnosti udělat správnou grafiku kartiček. Uvidíme.

Minulý rok jsem ale dostal nápad nový. Vlastně už dříve, ale teprve tehdy jsem sedl a začal vystřihovat. Tentokrát je mapa opět skládaná, ale hraje si na celý svět. Každé pole má 3*3 čtverce.

Hráč se za kolo může posunout o jedno a když přechází do dalšího tak si vylosuje kartičku a pak jí může libovolně natočit. Na kartičkách jsou totiž i neprostupné skály, takže dobrým použitím může zbrzdit pokrok jiného hráče hráč začíná v pustině. Taktéž je tam několik měst (je možné mezi nimi rychle cestovat ale je třeba mít penízek a tím hodně rychle změnit děj hry), bunkry (cílem hry je jako první prozkoumat všechny a dojít do nejbližšího města) a speciální oazy, které při prvním vstoupení na políčko přidají prospěch a při každém dalším již uškodí (jsou spíše pro přemýšlení nad volbou cesty).

Každé dvě kola si hráči losují kartičku náhody – přepadení banditů, písečná bouře nebo karavana, kterou se můžete nechat odvézt do města atp.

Hra je to rychlá a myslím, že má i spád a možnosti zvratů, které na poslední chvíli mohou otočit výsledek. Hráči si navíc na začátku losují speciální kartu, kterou vydí jen oni a mohou jí jednou použít kdykoliv během hry obsahují např. horolezecké vybavení pro možnost přelézt přes skálu, drogy do jídla pro jiného hráče (může mu posunout figurku na libovolné vedlejší políčko) či užitečný přesun do města.

Vývoj se mi táhne déle než bych chtěl, ale už mám i rozpracovanou grafiku (jen teď nevím kde) a tak si říkám, že bych to mohl časem odladit do publikovatelné podoby.

Chtěl jsem to jsem napsat jako takový zázazek, abyste věděli, že na tom pracuji.