Spooky Photo

! Nová verze – aktualizováno 27. 9. !

Tato minihra vznikla pro třetí Malou herní dílnu ( soutěž zde na Krevetě ) coby realizace spontánního nápadu po přečtení pozoruhodného zadání tématu pomocí povídky.

Hra vznikla na dvě posezení. V první fázi jsem použil grafiku z internetu a během několika hodin jsem vytvořil první verzi. Rozchodil jsem základní princip a nastavil časování. V druhé fázi jsem nahradil webovou grafiku vlastními výrobky. Celkově výroba hry spotřebovala 12 hodin čistého času. Jde tedy skutečně o jednoduchou minihru.

Povídka představující zadání ( název také neuvedu i když ho znám ) může v každém vyvolat jiné představy. Já jsem se soustředil na fotografování a strašidelnou atmosféru. Snad i proto jsem si, na rozdíl od většinového názoru, nepředstavil 3D first person hru. Přesto si myslím, že jsem se tématicky velice přidržel zadání.

Spooky Photo

Spooky Photo

Ovládání je snadné a každý by ho měl pochopit od pohledu, jelikož se mačká jen jedno tlačítko. Kdyby ne, pomoc lze najít pod klávesou F1 ( kdykoli ) nebo pod položkou „help&credits“ v hlavním menu.

Jediná věc, která může někoho udivit je fakt, že spoušť fotoaparátu nereaguje ihned. Jednak je to inspirováno mým starším fotoaparátem Minolta a také proto, že je díky tomu snadné chytit ducha přesně do rámečku. Důležité je, stisknout spoušť o něco dříve než rámeček polapí ducha. Trochu jako rytíř Jedi. 🙂

Určitě si pusťte zvuk, je velice důležitý pro správnou atmosféru!

Hru si lze zdarma stáhnout a tak nic nebrání si ji zahrát.

>DOWNLOAD<

Aktualizace 27_9_2015:

  • vyslyšeny nářky na „nudné“ ježdění rámečku – po dlouhém uvažování jsem usoudil, že ovládání jízdy rámečku není správným řešením. Je ale skutečně pravda, že pokud hru hraje člověk, který chce věnovat minimum času a přitom co nejrychleji vyhrát, tak pozorovat, jak rámeček někdy ( jde o náhodu ) bloudí zoufale daleko od jakýchkoli výskytů ducha, může způsobovat mírné deprese. Odstupňoval jsem tedy počet míst výskytu podle obtížnosti.
  • Dále jsem nastavil o něco odlišné rychlosti pohybu, takže větší plocha také znamená vyšší dynamiku. To bylo v plánu už předtím, ale vloudil se bug. Ten je teď opraven a má to lepší drive.
  • vyřešen problém se situací, kdy nelze zvítězit, ale hra ještě neskončila. Objeví se nápis o nemožnosti zvítězit a umožní restartovat, čímž zároveň zbaví nutnosti lézt do menu kvůli novému pokusu.
  • jinak asi nic – snad jsem nenasekal nějakou novou chybu 🙂
  • jo, vlastně ano: download nové verze je na stejném místě
    čili funguje původní odkaz