Sebestředná samochvála, aneb Druid není jen hrotvůrce ale i grafik

Pokud mě někdo z vás odebíráte na facebooku, asi víte že kromě tvorby malejch her se rád pouštím i do tvorby 3D grafiky. Nedávno mě napadlo zjistit, jak moc jsem se posunul a kolik jsem se toho naučil. Zabrousil jsem tedy na můj deviantart a započal malou retrospektivu sebe sama (sama sebe?)

 

A proč to sem píšu? Kešu mi totiž tuhle na irc psal, že bych se měl vysrat na hry a dělat grafiku 😀 A proto mě zajímá váš názor na mou tvorbu 😀 A tu už jen proto že je tu dost nadaných lidí 🙂

Inu, začněmež.

 

Jako první mě zaujal můj někdejší pokus o spojení her portal a half life. Rozhodl jsem se tedy že udělám to samé ze zkušenostmi mého dnešního já.

 

 

Sice to nemá ruce, ale i tak mi přijde mnohem propracovanější než kdysi.

Nu, ale zpátky k pátrání. Začal jsem tvořit převážně podle tutorialů. I tak jsem ale nezvládl všechno. Moje další práce byl tenhle tunel.

Tohle byla jeden čas moje pýcha 😀 Babička mi dokonce onehdá když neměla brejle položila otázku : „A kde jsi to fotil proboha?“

 

Dalším krokem byla moje posedlost co se focení týče, krajinky.

 

Po tomhle nastala dlooouhá doba ticha. Koupil jsem si v tej době foťák, a tak jsem hodně fotil a modeloval spíš do šuplete.

Cca v říjnu minulého roku, když dostal blender parádní update v podobě CYCLES render enginu. Je to jeden z těch kterým se říká fyzicky založený engine 😀 Bo tak nějak. Prostě, jeho možnosti byly tak okouzlující že jsem se rozhodl ho vyzkoušet.

Tak jsem si vygooglil tutorial, a začal jsem pracovat na mracích.

Na nich jsem si vyzkoušel hned několik novinek v blenderu. Volumetrické materiály, osahal jsem si cycles renderer, několikrát si shodil systém ale nakonec se jak vidíte zadařilo.

Díky cycles jsem se mohl docela dost přiblížit fotorealistickému stvárnění věcí, a to mě fascinovalo.

A tak jsem začal zase tvořit do šuplíku.

Blender zatím dohnal i ten nejlepší software na 3D grafiku. Dokáže částečně nahradit photoshop, sony vegas, unity 3D.

No a letos v květnu jsem začal na youtube odebírat kanál CGGEEK. A podle něj udělal pár parádních obrázků.

 

Město

 

Podzimní cesta

 

Sopka

 

Oceán

 

Egyptská kletba (která proklela i mě, 3x spadl blender a jednou jsem si zavařil pc :D)

 

Další věc co jsem se chystal udělat podle tutorialu byla snes konzole. Ten tutorial byl ale tak mizerně udělanej, že se mi pořád něco s*alo. Tak jsem se dopálil, a udělal jsem to po svém. Takže teoreticky se jedná o můj první kousek stvořenej bez tutorialu. (Všimněte si gauče vzadu :D)

V tvorbě bez tutorialu jsem i pokračoval. A  uchvácen lowpoly tvorbou jsem stvořil steampunk pavouka a vlka.

 

No a nakonec jsem se zase vrátil k tutorialům abych si procvičil hard surface modeling.

 

A poslední práce… Matička země 😀