(Průběžně aktualisovaný) Rytíř

Příspěvek do Malé herní dílny I.

8. července ve 23:32 – dokončeno mimo Malou herní dílnu I. 

Je pozdě, takže to vezmu stručně. Hru jsem dokončil, byť poměrně kompromisně – sice jsem ve hře nakonec počítal se třemi konci, ale nakonec je obsažený jen jeden a zpracovaný je jen textem v závěru, takže chybí závěrečná pasáž, která by vyžadovala trochu animace a zbytečně moc grafiky.

Nehodlám hrát žádnou habaďůru, zkrátka jsem to nestihl. Část grafiky jsem dodělával ještě dnes. A nutno říct, že rozdíl mezi tímhle:

schody

 

a tímhle:

03_ze_schodu_pic

 

skutečně nějaký je. Hra se bez grafiky nedala vypustit mezi lidi. Vzhledem k možnostem při pobytu na chalupě jsem musel zvolit jiný grafický styl.

Samozřejmě mám spoustu dobrých výmluv, proč jsem věc nestihl včas, ale ty nejsou podstatné, protože mnohem důležitější je dokončená hra, ne? 🙂

Takže tady ji máte.

21. června ve 22:52 – Základ hrdiny – předek a bok.

Jde jen o základní tvary hrdiny-rytíře „v civilu“, chybí tedy stíny, textury a případné další ozvláštnění. A postava zboku samozřejmě nemá správně chodidla a chybí jí boty. 🙂 Rozkreslené je to tak, aby se postava dala snadno animovat pohybem jednotlivých údů. Dokonce jsem zvažoval, že bych se vyhnul směru dozadu/nahoru, ale asi to nepůjde. Jde o maximální velikost postavy, která se ve hře bude objevovat většinu času podstatně menší (odhadem 20% téhle velikosti).

Zároveň se zkusím přidržet pouze jedné grafické perspektivy, protože jinak bych se z toho asi zbláznil.

Rytíř - základ hrdiny
21. června v 19:24 – Už jsem začal pracovat na hře. Nutno říct, že jí neplánuji dát více času než pár dní, což má vliv na řešení jednotlivých problémů. Rytíř je pouze pracovní název.

Ve hře se hráč chopí rytíře, kterému zemře jeho milá. To je přibližně prvních deset vteřin hry. Následuje souboj s depresemi. Deprese bude zastoupena stínovými postavami. Vzhledem k časovým možnostem jsem složitější řešení zavrhl. To mělo spočívat v různých způsobech vypořádání se se smrtí ženy, kde hlavní linie hry zůstane jen jako jeden z možných scénářů. Tak na schodišti, ze kterého bude rytíř scházet, mohl například vrazit do ženy, a následně s ní světabol překročit.  Jenže takových konců, které by herně pokračovaly v souladu se skladbou, by bylo potřeba více a zároveň by to vyžadovalo poměrně hodně grafiky: rytíř odejde se ženou v depresivní pasáži, ale pak je tu ještě herní náplň veselé pasáže a závěrečné osudové pasáže. Když se vyhne ženě, ale nechá se o kus později v labyrintu unést depresí, je to zas úplně jiné pokračování. Tolik k příběhovému zasazení.

Rytíř - náčrtek příběhu

Strukturně hru dělím zhruba takto:

  • 10s: uvedení do děje
  • 23s: sestup (depresivní pasáž)
  • 33 – 49s / 1:02: bloudění se závěrem
  • 1:14: nový začátek
  • 1:40: konec (osudová pasáž)

Pokud hráč v některé části „selže“ bude muset projít hru znovu. Podobně jako například ve hře „Run, Jesus Run!“.

Žánrově hra nebude jasně vymezená. Hráč se tedy bude věnovat různým činnostem: vyhýbání se překážkám, provedení labyrintem, překážkový běh, určitá variace na užití síly – to poslední ještě nemám promyšlené, ale rád bych hru ovládal myší, takže pravděpodobně variace na kliknutí na nepřítele, případně klikání v určitý moment, například při vyrážení dveří.

Tomu pak bude odpovídat i změna pohledů v určitých situacích, takže někde bude hra vyloženě svrchu, někde spíš zboku, jinde až nezvyklý detail. Alespoň tak se to v daný moment jeví. Je možné, že ve výsledku se povede hru zpracovat cele „topdownově“ (postavy „zboku“ a prostor „napůl svrchu a napůl zboku“ – zkrátka něco jako nepovedený izometrický pohled 😀 ) pouze s jakýmsi přibližováním skrze střihy. To by bylo elegantní, ale nevím, jestli bych to mohl použít na všechny naplánované scény: například na bludiště.

Graficky jednoduché plochy, masivní stínování s jemnějšími ale jednoduchými přechody v jednotlivých celistvých plochách, doplněno texturami. Barevně poněkud do „deprese“ s určitým přechodem v prostřední části.

A dál se ozvu, až bude nějaká grafická ukázka. 🙂 Kdyby k tomu byl nějaký dotaz nebo byste měli dojem, že je to kravina, tak s komentářem neotálejte!