PROCESSING: Jednoduchá hra Rogue

Hezký den,

dnes pro vás mám zajímavý tip. Díky škole jsem se setkal s programem Processing a udělal jsem v něm jednoduchou hru.

Je to vlastně Java, ale má velmi zjednodušený jazyk, který sestává z poměrně omezeného počtu příkazů. Všechny najdete na webu. Program je využíván hlavně při uměleckých projekcích. My jsme v něm ve škole zkoušeli rozhýbat některá díla moderního umění (se zamyšlením, jak by asi mohly fungovat při interaktivitě). To je poměrně zajímavý koníček a později asi některé práce přehodím do webové podoby. Jako závěrečnou práci jsem se ale rozhodl udělat jednoduchou hru, což byla docela výzva, protože na to ten engine není stavěný. Nemá tradiční posuvnou kameru, nemá kolize atd.

Je to tahová bludišťová hra, ve které máte za úkol posbírat všechny mince. Proti vám stojí několik nepřátel, které je potřeba zastřelit. Hrdina pálí tím směrem, kterým naposledy šel, čímž je do hry vnášena jistá strategie. Po každém pohybu hráče následuje pohyb nepřátel.

Není to nijak komplexní, prostě jsem chtěl zkusit zda zvládnu udělat jednoduché pronásledování a kolize. Veškerá grafika je psaná kódem, chybí tomu zvuky, animace jsou jen základní a nakonec jsem neudělal ani otáčení postav po směru, jak jsem původně plánoval.

Hru stáhnete ZDE (je tam i zdroják). Případně se můžete podívat na walkthrough.

rogue_scr1 rogue_scr2 rogue_scr3 rogue_scr4