On the other shore – indie herní projekt českých vývojářů.

Vážená komunito krevety, dobrý den. Jsem novým, nadšeným uživatelem tohoto výborného diskusního portálu, dovolil jsem si již vyjádřit se zde k jednomu příspěvku a zúčasnit se velmi zajímavé diskuse týkající se vývoje her. Zhlédl jsem zde příspěvky „mazáků“ a tak si myslím, že je fér abych zde i já ukázal něco ze své tvorby, aby si o mě kdokoli mohl udělat obrázek a pokud se mu bude chtít, zhodnotit mé schopnosti.

 

Rád bych tedy představil mladý projekt On the other shore, dobrodružnou, 2d, a velmi smutnou hru, na které aktuálně pracuji spolu s Vaškem (zde na krevetě nepůsobí). O tomto nápadu jsem se již zmínil v jednom ze svých komentářů, posuďte ho sami.

 

Čirou shodou okolností jsem na itnetworku objevil „projekt“, se kterým potřeboval jistý Vašek pomoci. Nesl řadové označení ‚jump‘ a jednalo se o vcelku obyčejnou skákačku, která ovšem měla kouzelnou jiskru a potenciál, přímo pryštící z kúry GM8.

Bezejmenný

 

Bylo v tom zkrátka kouzlo, unikátnost vytrhující tuto hru z šedivého, či přímo černého podprůměru. Spočívalo v nápadu, mřížce 42×80, rozlišení 900×720 a atmosféře dokreslované nádhernou, smutnou hudbou piána.

Již několik let (pět) se zabývám vývojem her a dovoluji si tedy tvrdit, že mám (byť malou) schopnost rozpoznat nováčkovský odpad od nováčkovské geniality. Mé hry mají vždy jeden hlavní problém, trpí overmanagmentem, přílišnou složitostí na úkor hratelnosti a přemírou mechanik. Tento projekt je ale nádherně čistý, jednoduchý. Zkontaktoval jsem autora a po velmi bolestivém převedení projektu do GMS jsem se jako programátor pustil do práce. Vašek se pustil do level designu a funguje jako kontrolor, který nemilosrdně maže mé občasné ‚výborné nové mechaniky‘. Po jisté době jsme stvořili koncept hry, v základních bodech vypadá takto:

  • Žánrem bude skákačka, kladoucí silný důraz na logiku hráče.
  • Projekt bude určen pro Windows a Android.
  • Grafika bude reprezentovaná co nejjednodušeji, ale efektivně, použity budou shadery.
  • Hra bude využívat systém otáčení obrazovky a tím pádem i gravitace. Pro reálnou fyziku bude použit box2D engine.
  • Důraz bude kladen na atmosféru, smutný, nostalgický a předem definovaný špatný konec, hráč bude vědět jak to skončí, celou dobu proti tomu však bude moci bojovat.
  • Žádné GUI, pouze hráč (respektive stopa kterou za sebou zanechává)
  • Vysoká obtížnost, ulehčená více-méně systémem checkpointů.
  • Herní doba asi 3 hodiny čistého času, rozděleno do jednotlivých levelů, předpokládáme jich asi 15-20.
  • Anglická, česká a německá lokalizace

 

Musím Vám říci, že nejsou záruky že projekt dokončíme, mohu Vás ale ujistit, že nevydáme žádnou v.0.0.1 verzi. Projekt nemá rozpočet, jediné co ho drží pohromadě je naše chuť ho dělat. Sám jsem prováděl široký výzkum o procentu dokončených GM(S) projektů (kvalitnějších titulů), pohybuje se mezi 5-10%. Pokud, tak hra bude nekomerční, bez reklam a podobného neřádstva. Neděláme na hře dlouho (ca.měsíc), ale cílíme na vydání do půl roku, víme že dělat ho déle je nesmyslné. Na Gitu je údaj že já jsem v projektu sepsal skoro 15 000 řádek, kolega 3 000. Nechceme Vám, váženým čtenářům přidělávat zbytečné starosti, ale pokud chcete, oceníme Vaše vyjádření, kritiku či nápady.

 

Děkuji Vám za přečtení tohoto článku, pokud jste ho dočetli až dokonce máte můj obdiv, že jste to dokázali. Má stylistika je na bodu mrazu a tak se to asi nečte nejlépe. Na závěr přikládám fotky ze hry, a přeji Vám hodně zdaru do Vašich projektů.

 

s1 s2 s_3_1s4 s5 s6 s7 s8

 

Váš LordOfFlies 🙂