Nightvale, 2D metroidvania koncept

Nazdar kreveťáci,

kdysi jsem tu postnul něco ke konceptu ke hře „Arvesia“, leč tenhle projekt nedopadl. Využil jsem minulé chyby a proměnil je ve prospěch. Tvořím nový koncept na 2D metroidvanii. Tak trochu jsem olivněnej starou klasikou – Castlevania na NES systému.

Nebudu tu dlouze rozepisovat, proč můj minulý počin Arvesia nedopadl dobře. Zkrátka jsem měl špatnou organizaci kodu, nemyslel jsem 20 kroků dopředu a nepřečetl jsem si nic o game designu a celé jsem to vycucal z prstu.

Teď k novému konceptu. O co se jedná a jaké jsou plány do budoucna. Název konceptu/hry je Nightvale. Jde o klasickou 2D plošinovku říznutou o prvky RPG a progresově pak o styl metroidvanie. Kdy musíte najít různé předměty, abyste mohli jít dál. Takže prozkoumávate oblasti.

Hrajete v roli „zatím hrdiny bez jména“, která má k dispozici dva typy útoků, primární – sword slash (fakt jen sword slash) a pak řadu sub útoků, které tvoří inventář vašich zbraní. Vrhací dýka, čepele, sekáček, starej kamarád jestřáb, zápalné bomby a nebo machina, poslední vynález z dílny bratří goblinů. Všechny tyhle wepky budete postupně nacházet a jako u správné metroidvanie budou i tyhle wepky mít vliv na progress a dostupnost nových lokací. Např. Bomba rozmlátí bloky jinak nepřístupných kamenů, které odvalí cestu. Jestřáb vyletí a aktivuje jinak nedostupné tlačítko, vrhací sekáček (obdoba sekerky) rozmlátí nad vaši hlavou barikádu z prken a vy tak budete moc doskákat výš a výš… až na vrchol.. čeho vlastně, to se ještě neví.

Hratelně hra připomíná staré retro hry na NES systému, při čemž až zas tak neklade nároky na jump precision.

Za zabité moby dostáváte expy, krom toho je ve hře plno sbíratelných powerupů a tajných oblastí (zdi, které lze rozbít. Nebo např. posunutím bedny na určité míso se aktivuje skrytý poklad, atd.)

Hra nabídne jak progress tak smysluplný backtracking. Mnoho věcí bude optional a k dohrání hry nebude potřeba prozkoumat úplně vše. Ale hráč se zas tak připraví o třeba nové mechaniky nebo nepřátele. Plánují se nepřátelé, kteří nebudou jen chodit sem a tam (na výjmky). Ať již se budou jejich dovednosti čerpat z referencí a nebo budou originální. Snaha je taková, aby něco konali. Např. skeleton rozhazuje kosti, Venom priset se vynoří ze země a nechá li se v klidu, ze zad mu lítá na zem jed, který tam chvíli setrvá a dokáže působit hrdinovi damage. Další bude kostlivý dělostřelec, který bude ze svého kanonu metat koule, atd.

INFO Také ve steam konceptech, škoda, že tam nemůžu napsat  v angličtině to, co jsem napsal pro vás. Moje angličtina není tak dobrá, tak je to tam hodně strohý.

 

video

poslední update / leden 2016:

Co je hotové?
Poměrně velká část core systému, movement včetně plavání a dalších abilit (Postava jima sice úplně nepřetýká, za to má měnitelný arzenál zbraní). Mechaniky dveří, ve hře jsou implentovány rozbitelné předměty, ze svícnů padají např. penízky. Nepřátelé také mají nastaven vlastní drop, hodnotu zkušeností, svoji sílu. Část menu je hotová a na dalších se teď pracuje.

Co je potřeba ?
Revize základu hry, až bude dokončen engine a fáze odbugování.

Engine Testplay
Tento testplay nahrávám speciálně pro členy kreveta.net, kdyby to někoho zaujalo a chtěl nechat feedback.
https://www.dropbox.com/s/jnh9k2g0ifi0izw/krevetavale.rar?dl=0

controls šipky, A, S.
nahoru + S = sub weapon
Q = dodge
ovládání lze provizorně přepnout F11kou na ASWD type movement.