MIRRORS

Tak jsem po nějakém čase našel dost síly a času, abych splácal další z mých miniaturních herních počinů. Původně jsem myslel, že ho věnuji svým malým dětem, ale je to na ně žánrově poněkud těžké a tak radši hrály tower defence ala minecraft. 🙁 No nic. Snad to někoho trochu pobaví, když to bude tady volně ke stažení. Princip je celkem jednoduchý. Pohybujete kuličkou, kterou nevidíte jinak než jako odraz v kouscích zrcadel a musíte se trefit do cíle. Hra má 15 levelů rozčleněných do tří barevných zón a všechno jde odehrát cca za hodinu. Obtížnost si můžete nastavovat kdykoli a jakkoli. Přirozenou součástí hry je totiž něco jako „cheat“ ( klávesa SHIFT ), který ukáže pravou aktuální pozici v okamžiku, kdy je hráč zmatený a neví si rady. Pro dospělého člověka je to myslím příjemná hříčka na deštivé odpoledne.
>DOWNLOAD<

Hra vznikala asi tři týdny a považuji výsledek za takový, jaký jsem si na začátku sliboval. Ovládání není komplikované a lze ho i mírně konfigurovat. V základu se počítá s WASD pohybem. Na požádání jsem tam zabudoval i kurzorové klávesy jako alternativu. A otestován je i joypad Logitech. Ten nemusí nikde zapínat, má autodetekci. Všechny varianty ovládání mohou fungovat současně nebo je možné jednotlivé sady kláves vypnout.
Zvuky je dobré poslouchat na sluchátkách, protože jsou prostorově návodné a lze podle nich identifikovat přibližnou pozici podle toho, odkud se ozve zvuk například nárazu do zdi.
Všechny levely je možné dohrát bez pomoci klávesy SHIFT jen čistě podle zrcadel, ale pokud se tato varianta jeví těžká, lze doporučit odhalení vždy jen počáteční pozice a teprve pak se snažit bez nápovědy.
Úrovně se odemykají postupně a přestože existuje možnost zámky ošidit, je lepší pořadí dodržet jak je, protože se tím dosáhne příjemně plynulého nárůstu obtížnosti.

Hra je primárně určena ( a testována ) pro Windows7, ale bude nejspíš fungovat dobře i na ostatních Windows platformách. Opravdu staré stroje by mohly mít v některých levelech problémy s výkonem, protože je hra ve formě interpretovaných skriptů ( powered by Game Maker Studio ) bez kompilace. Já jsem to ale celkem rozumně rozjel i na několik let starém notebooku, takže není třeba se moc obávat.

Závěrem bych rád dodal, že hra neobsahuje krvavé násilí, sex ani vulgaritu, nenabádá k trestné činnosti, neuráží ani nikoho nezesměšňuje, takže je z tohoto druhu pohledu vlastně hrozně nudná. Přesto doufám, že v ní alespoň někteří najdou zalíbení a obětují trochu svého času na to, aby se dozvěděli, co je na konci.

Snad jsem na nic důležitého nezapomněl,
takže nezbývá než popřát příjemnou zábavu.
S GMS na věky věkův, TomBen.