MHD3 – Dark shadows in the hallways

Aktualizace 7/10/2015 Finálně hotovo

Mým cílem je trošku si zavzpomínat na tvorbu her. Udělat něco hodně jednoduchého ale zároveň aspoň trochu slušného.

Pří čtení ukázky jsem si představoval spoustu podzemních chodeb, plných tajemná, pohyblivých stínů a nepojmenovaného zla.

Hra tedy bude snad aspoň trochu logická bludištovka, ve které se budete na tahy pohybovat chodbami – tak abyste se nenechali obklíčit ďábelskými monstry, které zde číhají na svou kořist. Přemýšlím, zda bude hráč něco sbírat či jen hledat klíče a postupovat hlouběji? Bojovat anebo jen utíkat? Se snů? S pekla? Se strachu? Smutku?

Co se týče realizace – volím si GMS a ručně kreslenou grafiku. Měl jsem už párkrát takovou myšlenku, tak proč to nezkusit teď. Zatím mám jen nějaké představy a náčrtky z meetingu.

Co se týče kódu – tak už mám pohyb po mřížce, zdi, pohyb monster. Takže vlastně vůbec nic. 🙂

Během zítřka bych chtěl nakreslit a nějak nafotit grafiku. Skener ani podobnou pitomost nemám. Tak uvidíte jak to dopadne.

Aktualizace 6/10/2015

Tak, jsem zjistil, že deadline je už zítra. Nikoliv o víkendu.

Každopádně jsem si GMS párkrát spustil a na hře pracoval. Občas jsem si nemohl vzpomenout jak udělat to co chci udělat a včera mi Game Maker samovolně začal měnit poměr stran obrazovek a v jedné z nich mi nefunguje klávesa „R“ – absolutně nemám tušení proč. A taky jsem našel dost podstatnej bug v ovládání. Ale nemám moc nervy na to se s GM hádat. 🙂

Nu což, nějaký ten prototyp mám. Grafiku jsem bohužel fotil skrze telefon a jeto řádně máznuté – snad, ještě dnes přefotím za světla na foťák – ale budu odpoledne na bytě jen na otočku. Koloběžka a nějaká akce o startupech či co, dostane před sezením u počítače přednost, tak je to prostě teď nastavený…

Také mám objednané vytvoření hudby. Jestli se ale stihne do zítra do večera nevím, nevím.

A co je vlastně hra? To co jsem psal výše – procházíte obrazovky (zatím jsou jen čtyři) a utíkáte před rozšiřující se temnotou. Nápad se mi líbí, myslím, že by to s toho mohla být pěkná logická minihra. Jen to dotáhnout.

Určitě jsem tomu nedal tolik, kolik bych chtěl a mohl. Vím to.

Tady máte obrázek:

WP_20151005_18_33_56_Pro

Aktualizace 7/10/2015

Tak je to tady!

Bug v pohybu jsem trochu opravil. Taky jsem přišel na to, proč mi blbnul jeden room – nějaký chytrák mi tam zaškrtnul „persistent“. 🙂

Přidal jsem jednu obrazovku. Takže „levelů“ je šest a nejsou nijak závratně obtížné, přesto si myslím, že některé budete hrát vícekrát než jednou.

Část kódu jsem si vygooglil v nějaké poradně či co. Zbytek je víceméně v ikonkách. Ono je toho spíše méně, protože tam toho moc není.

Přefotit jsem to nezvládl. A můj mobil fotí naprd – ale zase má dva fotáčky – jeden ve předu na kostičkovaná selfíčká a druhý vzadu na rozmazané obrázky. 🙂

A kolega Shotec stihl udělat hudbu!

Postavičku samotnou jsem vymyslel už před časem a mám sní nějaké ty kreativní plány. Vůbec by se tahle hra dala udělat pořádně, lépe a jinak. Možná to berte jen jako takový pokus, prototyp, prostě výtvor s dílničky a třeba někdy, třeba někdy, z toho udělám něco slušného. Snad.

Stažení můžete provést tadyhlenc tady. (Ovládání: šipky, escape a R)

Nabízím pár obrázků z vývoje.

WP_20151007_19_25_18_Pro WP_20151007_19_25_59_Pro WP_20151007_19_28_28_Pro