Mešugeras

7.10. spánek

Vůbec netuším jestli to nakonec odevzdám. Čas mne bude okusovat jako rohlík, ale je mi to dočista fuk. Do třetice všeho MHD, tentokrát o zvířátkách! x)

Tvoření nápadu

Námět v podobě povídky se mi líbí. Je mi vlastně celkem jedno o čem děj pojednává 🙂 Z téhle jsem sice oka nezamhouřil, protože horory nemám rád, ale tajemno a neznámo celkem vyvažuje moje trávící potíže. Zrůdy živící se lidským masem a poděs se zrcadlovkou, to chce čas k přemýšlení. Lákal mě svět obydlený vzájemně-se pojídajícími kyborgy. Nehmotný svět kam se vydává pouze duše a tělo může zemřít i s osobností. Nebo prázdné chodby obsahující skrytou architekturu, výzdobu nebo i obyvatele viditelné pouze na fotografiích.

Raději to nebudu přehánět (říkám si) a zůstanu u zrůdy a fotografie. Ale odkud se ta zrůda vzala? Proč jí někdo fotografuje? Jaktože jej nezabila? Kradení duší je rozebrané a čarovné kruhy má dospělec, který je stále chlapec. Navíc podle pravidel nemůžu použít hexovou ani trojúhelníkovou mapu.

Zasazení nakonec posvačilo celý týden a bude tvořit to nejlepší na hře. Jádro hry bych chtěl udělat také do +- týdne. Grafika je trošku posychrovaná – sprity mají jednotnou velikost zapsanou do proměnné. Poloha spritu je násobek velikosti a pořadí, takže můžu kdykoliv přesedlat z pixel-artu do něčeho jiného a rozlišení tomu přizpůsobit.

Pravděpodobně to zůstane rozkostičkované až hrůza – spíš více, co nejúspornějších, obrázků.

O čem to celé bude?

Vzhledem k tomu, že se mi nemusí podařit dostat omáčku něják rozumě přímo do hry, není důvod to nevykecat.

Hra se má odehrávat v pobořené, liduprázdné vsi uprostřed vojenské střelnice. V prostoru který je pohlcen přírodou, není zcela ani lesem ani příbytkem ani podzemím. Sklepy se staly jámami se schody uprostřed křovisek. Ostatně chalupa do které zatéká se může rozpadnout během pár zim. Zároveň je sem lidem zakázán vstup, čili jde o zapovězené místo, které přírodní duchové a pohanské síly vyrvali člověku. Obsahuje (tu a tam) neodklizené mršiny zvířat. Jeden ze zdejších sklepů je spojen podzemní chodbou s hájenkou mimo střelnici.

Hráč je členem tajného, okultistického spolku který v hájence sídlí a do vsi proniká tunelem aby prováděl svoje rejdy. Členové kteří nejsou plni potlačovaného hněvu, stresu z práce apod. chodí do hájenky jen na pivo, lačni zábavných historek z výletů. Hráče se pivo bohužel netýká.

Cílem vycházek je očišťovat členy od jejich vnitřních démonů. Parta soustředí své běsy, děsy a úzkosti do rituálního obětiště kde se zhmotní v podobě živoucí pekelné zrůdy. Tu je třeba vylákat na určité místo a zabít. Aby byl rituál účinný je třeba aby zrůda zhynula na určitém místě a v okamžiku smrti byla vyfotografována. Čímž se démoni kousnou mimo umírající schránku, připoutáni na celuloidový film, který obřadně podpálíte. Jinak se běsy vrátí ke svým předchozím hostitelům a ti propadmou démonu alkoholismu.

Co to bude?

Má jít o krokovací dungeon ponořený do naprosté tmy, s trochu nezvyklým zobrazením. Partu tvoří černokněžník (hráč) s puškou, světlonoš s pochodní na tekuté palivo (ostré světlo ruší duchy) a drnomistr s brašnou plnou zdechlin (návnada). Pohyb bestie řídí pouze zvýšená chuť na tlejcí maso a strach z výstřelu. Máte celkem 3 životy, každý dobrodruh má svůj vlastní 🙂 Díky omezené viditelnosti musíte stát přímo u potvory, jinak o ní nebudete vědět. Uvažuju o zpoždění útoků zrůdy aby mohla parta uniknout, nebo ji plašit. Vzhledem k tomu, že potvoru tvoří mezipolíčko (stěna čtverce) mohla by partu obíhat dokola, uvidíme co ukutím.

Zatím mám hotový jen pohyb po mapě.

Aktualizace 30.9.

Nakonec jsem u kódění nevydržel a místo toho koumal jak má hra vypadat 🙂 Zachová si roztomilých 450×255 px a bude tím vzbuzovat hrůzu a perverzní radost už od pohledu. Dějiště běsů se skládá z celkem dvanáctero pohledů (uprostřed obrazovky je rozčtvrcený pruh o 256°) a tak jsem horečně dumal jak to srozumitelně prodat. Výsledek není úplně ideální, ale možná to půjde i hrát x)

stylizace
Pro začátek jsem si pomohl starší grafikou, abych našel vhodnou kombinaci barev a vyzkoušel si světlo pochodně. Toť vše.

Aktualizace 3.10.

Hra už vypadá celkem koukatelně, ale možná si to moc užívám 🙂 Není totiž chuděra malá zrůda pekelná na mráz pohozená. Bez potvory to nejde, takže odevzdání závisí pouze na ní.

test4

Uvidím jak na tom budu zítra.

Aktualizace 6.10.

Zhmotněná hrůza už reaguje na návnady a vesele vyskakuje ze křoví. Horší je, že není namalovaná (existuje jen na mapě) a nedá se zahubit. Původně měla jít pouze tam kde uvidí žrádlo. To dělala, maso zhltla a než jí došla šťáva, vylezla z mapy ven. Zkusil jsem jí nalákat na nové sousto, ale to jí jen dodalo sil k další tůře a a pak už jsem na ní nedosáhl 🙂 Nakonec se chová trochu jako trepka. Mrská se v kruhu a jak uvidí žrádlo může zešílet. Srandovní je, že partu bleskurychle přeskakuje když jsou mršiny jak mezi vámi, tak za partou. Inu, hlad je nejlepší kuchař.

Zatím!

spánek 7.10.

Bohužel to nevyšlo, inu, nemůže být každý den posvícení. Dnes jsem měl spoustu jiných starostí a je to moc rozdělané (náhradní sprity atp.). Ještě budu pokračovat mimo soutěž, ale jsem docela ospalý, takže tu hodinku tomu už nedám. 🙂

Dobrou noc.