Malá herní dílna III – výsledky

 

2. místo – Legend of Tenebris 8.62

Samuelson – 8 bodů. Výborná strašidelná až temná atmosféra. Sice je hra malinko kratší, ale o to více poutavá. Několikrát jsem se i solidně lekl, což není tak časté. Skvělá grafika i hratelnost.

Dobyvacnik – 9 bodů. Velice pěkná 3d hra. Na rozdíl od klasických „dungeonů“ jsem rád za absenci bojování. Přeci jen se daleko víc vcítím do strašidelné a nejisté atmosféry, když jsem jen křehký panáček a skoro všechno mě zabije.  A tady jsem se opravdu bál o život na každém kroku 🙂 Velmi dobré.

Tomben – 5 bodů.

  • grafika – 70b
  • gameplay – 30b
  • zvuk – 40b
  • nápad – 50b

Těšil jsem se a zklamalo mě, že autoři zaměnili přídavné jméno obtížný za obtěžující (dohrál jsem jen s nejvyšším sebezapřením).

Bedikk – 7 bodů. Potěšila mě hlavně vydařená tajemná atmosféra old-school krokovacích dungeonů. Absence soubojů vůbec není na škodu (i když to chápu spíše jako snahu osekat koncept tak, aby se stihl včas dokončit). Trochu mě mrzí absence slibovaných logických prvků, kdy hra silně tíhne ke „skill-based“ hratelnosti, což je vidět třeba u chodby plné bodlin. Jako výbornou hodnotím práci s kamerou.

Firejs – 7 bodů. Pěkná grafika, škoda, že třeba taková díra je jen šedá plocha. Prostředí mohlo být neotasanější, vzhledem k příběhu. Spíše než strašidelné je to frustrující. Když jsem asi na po šesté došel ke klíči abych zjistil, že jsem si měl zapamatovat cestu přes desky… Tak jsem umřel.

Působí to fakt hezky, jde vidět, že jste věděli, co chcete udělat. Grafiku moc nehodnotím, protože Unity a shadery dělají svoje.

Banane4joy – 9 bodů. Další krásná týmová 3D hra. Nápad sice prostý, ale vyzkoušený, bavilo mě prozkoumávat osvětlené chodby a vyhýbat se pastem. Dokonce je to jediná hra, při které jsem se vážně lekl- když jsem se vracel, plochy už nebyly osvětlené a tak jsem měl za to, že jimi už nepropadnu. Nemůžu ocenit náročnost tvorby, ale ten skok vypadá fakt realisticky. Co bych vytkl je pubertální vsuvka se zhuleným Hagridem a (pro mě) poslední past, která vyšponuje náročnost z 0 na 100 za 5 vteřin.

Last – 8 bodů.

  • Grafika – 8/10
  • Hratelnost – 7/10
  • Feel – 8/10

Dobrá 3D oddechovka. Dobrá práce s kamerou. Škoda že kluci nešáhli třeba po maye nebo maxku 🙂 Trochu mi vadilo, že není ve hře častější autosave, a že to musím probíhat celé znova. I když za to může asi jednoduchost dnešních moderních her. 😀

Zitron – 7 bodů. Popadám rozpálený popelník a vzhůru dolů! Podvědomí však přebírá vládu nad mými prsty a záhy padám do díry. Z podhledu je vidět, že tunel není v podzemí, což je škoda. Když by nebylo vidět nic, hráč by si to (co chybí) už něják přimyslel. Přenastavuji klávesy a nořím se hlouběji. Všechno šlape jak má a cestou míjím portrét zuřivého starce. Patrně osudu z Komenského Labyrintu světa a ráje srdce. 🙂 Stejně jako u Komenského i zde stařec rozdává papírky s oznámením, toho co mě čeká a nemine, ať papírek chci nebo ne. Popisné „Najdi alternativní cestu“ trochu ruší. Jakoby povzdechy hrdiny, nebo slova vypravěče, jako: „Musí tu být i jiný východ.“ nebo „Proboha… Přece tu nezůstanu pohřbený zaživa!“ by atmosféru vystřelily někam na měsíc. Krokovacím Dungeonům v plně 3D enginech (obecně) schází dobrá viditelnost pod nohy a okolí pentagramu je docela zákeřné.  Závěr je vážně vykutálený a moc se mi líbí, že obsahuje textovou volbu. Což je mi hodně blízké a hru to posouvá na úplně jinou úroveň. Jen je škoda, že jde pouze o iluzivní volbu, mezi dobrou a špatnou odpovědí. Líbilo by se mi, kdybych zariskoval, abych zachránil kořist, nebo vykreslil svojí postavu jako šílence, ale stejně odešel po svých. Nicméně, je to dobře hratelné a moc hezky to i vypadá.