Malá herní dílna II

Pozoruji okolo sebe chuť tvořit, a tak je tu v pořadí druhá akce, která se soustředí na tvorbu maličkých her. Tentokrát s cílem obohatit jeden herní typ.

Pro nově příchozí

Jedná se o časově omezenou událost, během níž lidé vytvářejí malé hry, které jsou v závěru seřazeny do žebříčku. Cílem je dosáhnout atmosféry přátelské soutěživosti v kolektivu nadšenců do herní tvorby.

Pro všechny, kteří plánují účast

Opět je velmi žádoucí vytvořit prostředí, v rámci kterého jednotlivé projekty ukážeme tady na stránce v aktualizovaných článcích a pokusíme se dát ostatním zpětnou vazbu, která by jim umožnila odevzdat výsledek ještě o fous lepší.

Zadání dílny

Doba trvání

(4.) 5. 11. – 26. 11. Opět tři týdny, opět tři víkendy, opět je možné termín prodloužit na vyžádání zájemců v prvním týdnu dílny.

 

Základní instrukce

Vytvořte malou hru, která by se držela následujícího typu: hráčova postava se postupně hýbe jedním směrem (k jednomu kraji obrazovky) a překonává přitom překážky (tradičně převážně přeskočením), respektive se snaží udržet „na cestě“. Když se netrefí, spadne, zakopne nebo jinak zastaví, je konec. Zkuste herní typ něčím ozvláštnit, inovovat.

V hlavě mám především následující hry, takže inspiraci můžete najít v nich (a v podobných) titulech: Dizzipad, Super Rope,

Dizzypad Super Rope

 

Videoukázky uvedených her:

 

Hru Bit Trip Runner a podobné běhání do strany po zemi se shýbáním a přeskakováním bych vnímal jako mírně odlišné, respektive jako jedno velmi specifické rozvinutí méně specifického (zde popsaného) typu. Doporučuji nebránit postavě v pohybu podobným způsobem, dává to, myslím, širší možnosti.

 

Dobrovolná výzva

Jako téma hry vezměte mahauti, totiž vodiče slonů v indickém prostředí.

 

Pravidla

1) Hra musí ve své podstatě odpovídat uvedenému typu: nakolik ho zobecníte, jak hluboko se v něm dostanete, je na vás, pakliže si případná sporná řešení budete schopni obhájit (v aktualizovaném článku společně s odevzdáním hry).

2) Hra by měla zkusit daný typ ozvláštnit. Není to nutnost, ale je to velmi žádané.

3) Hra musí jít spustit a hrát na PC.

4) Užívejte jen ty materiály, na jejichž užívání máte právo. Nepropagujte rasismus, nacismus, atp. Nevytvářejte porno hru. Zkrátka se držte zákonů České republiky. Za svůj produkt nese každý odpovědnost sám.

5) Hru je nutno odevzdat do půlnoci posledního soutěžního dne (26. 11.) prostřednictvím článku zde na Krevetě.

 

Několik poznámek

Podobně jako v minulé dílně, i nyní je cílem vytvořit malou hru, tedy žádný kolos. Dbejte na to už při návrhu. Vřele doporučuji před samotnou tvorbou nejprve ukázat návrh a zjistit, jak se ostatním líbí. Na sdílení informací o vývoji opět doporučuji aktualizovaný článek. Je to výborný záznam historie malého projektu mapující činnost v průběhu tří týdnů.

Protože cílem je inovace, nebál bych se jako soutěžící využívat i vsuvek z jiných žánrů. Můžete si pohrát se zařazením RPG motivů, kdyby vás napadlo začlenění taktických a strategických prvků nebo cokoliv jiného – cele nová herní mechanika – určitě to zkuste. Jediné, co je třeba mít na paměti, jsou tři týdny, během nichž by měla hra vzniknout.

 

Hodnocení

Hodnocení bude probíhat podobně jako v minulé dílně: hodnotit budou moci všichni registrovaní uživatelé včetně účastníků na stupnici od jedné do pěti, nebo od jedné do deseti. Hlas účastníka se počítá dvakrát – zohledňuje se tím velmi podstatná zkušenost s tvorbou malé hry v časovém presu dle tohoto konkrétního zadání a tím tedy i (teoreticky) lepší schopnost hry ohodnotit zaslouženě. Výsledný žebříček vznikne zprůměrováním známek.

 

Ceny

Ceny zatím neplánuji, ale v případě zájmu bych po soutěži rád zorganizoval sraz, kde bychom se sešli a hry probrali. Myslím, že pěkné by mohlo být i cosi jako vystavení žebříčku prvně na takovém srazu. Prosím proto každého, kdo se plánuje dílny zúčastnit aktivní tvorbou, aby se k téhle věci vyjádřil.

 

Snad jsem na nic nezapomněl. Tvorbě zdar!