Lze pracovat v GM Studio rozumně?

Porovnával jsem si, co by mi přinesl přechod
od GM 8.0 Pro (kterou mám) na GM studio. ( Free build 1.1.785 )

Vycházel jsem z free verze studia, protože se mi nechtělo platit čistě za pokusný test. Vím, že není úplně košer porovnávat Pro a Free, ale u předchozího GM jsem taky začal nejprve s volnou verzí než jsem to koupil. Je třeba zmínit, že portace do ne-Windows systémů pro mě znamená jen bonus, nikoli potřebu a že hry nepotřebuji prodávat. Stačí mi, že jsou hratelné a hezké.

1. Zarazilo mě, že lze stáhnout zcela nefunkční verzi.
( nešly spustit ani vestavěná dema ).
Byl bych zděšen, kdyby se mi to stalo u placeného GM, protože po přečtení nějakých komentů na yoyogames webu jsem došel k názoru, že kvalitní odezva výrobce je jen otázkou osobního štěstí, případně VIP přístupu.
2. Pokoušel jsem se otestovat rychlost a došel jsem k závěru, že čistě
v početních věcech je studio asi jen dvakrát rychlejší než osmička.
Vlastně existují dva možné přístupy k tvorbě z hlediska
rychlosti a efektivity práce:
První znamená maximum komfortu a přednastavených nástrojů,
případně knihoven, funkcí a zabudovaných editorů.
Druhý znamená pružnost návrhu, rychlost kódu a také
dodržování všeobecných programátorských standardů.
Každý z nich má svá pro i proti a každý se hodí pro jiné situace. Studio podle mého neskromného názoru šlo někam mezi a vzalo si především neduhy z obou přístupů.

3. Zpětná nekompatibilita je smrtící. Starší projekt sice otevřít šel,
ale zjistil jsem, že právě funkce, které byly vyhozeny jako obsolete
jsem používal skoro všude a vůbec jsem nepřišel na to,
jak bych je ve studiu nahradil.
Líbilo by se mi, kdyby nechali ty funkce tak, že by šla kompatibilita přenastavit v settings. Podle mého je argument o nezpůsobilosti těch funkcí pro jiná zařízení lichý. Tipuji spíš na nezpůsobilost vývojářů najít koncepci, která s nimi funguje.
4. Nepochopil jsem jak dělat efektivně debugging čili ladění.
Nové error hlášky mi vesměs nedávaly smysl a vypadá to, že překlepy,
které jsem byl zvyklý řešit laděním, bych musel pracně vychytávat
při vývoji. To by zabilo některé rychlé nápady přímo u zrodu.
5. Nelíbí se mi vzhled GUI a přepnutí na osmičkové barevné schéma
nezasáhne nové ikony – takže to vypadá špatně tak jako tak.
Vím, že vzhled interface bývá otázkou zvyku, ale vypovídá to o přístupu tvůrců k uživateli a vypadá to, že odbyli všechno, co jen mohli.

Byl bych rád, kdybych našel někoho, kdo GM Studio používá běžně
a byl by ochoten se podělit o informaci, jak to teda vlastně dělá,
že mu nevadí výše zmíněné vady.
Samozřejmě u větších věcí než Pong v minimalistickém provedení.

PS: Je pravděpodobné, že některé věci se mění s verzí,
tak pokud máte zkušenost s nějakou konkrétní,
prosím napište i její číslo. Dík.