LURKING

Když jsme v první polovině loňského roku s úspěchem dokončili náš doposud největší projekt – hororovou adventuru Dreadgirl, tak jsme pochopitelně ihned začali zvažovat, jaké další hře budeme věnovat náš čas. Volba nakonec padla na Stromové lidi 2, protože to byl projekt, který jsme měli naplánovaný již delší čas. Předtím jsme však lehce koketovali ještě s několika dalšími projekty, které nakonec zmizely v propadlišti dějin.

Prvním z nich byla 2D adventura Zlé dny Dobráka Johna a druhým pokračování Dreadgirl. V případě druhého projektu byla realizace zpočátku téměř jistá, protože ke hře exisoval již delší čas hotový scénář i hrubý nástřel základních herních mechanik. Bohužel Dreadgirl 1 dopadl tak, jak dopadl a projekt byl tudíž uložen k ledu.

GAME 2015-07-29 09-24-15-75

Tím se však dostávám k LURKING. V Dreadgirl 2 měl mít hráč možnost volného pohybu po městě Lost Pine – mohl volně vcházet do většiny budov, kde pro něj byly připraveny logické hádanky, v plánu byla i jistá forma fast travelingu atp. Abychom věděli, jak bude celý koncept hry vypadat v praxi, vytvořili jsme zhruba před rokem krátké demo tvořené dvěma scénami – ulice města a jeden z domů, do kterého se dalo vejít. V domě měl mít hráč za úkol odhalit podrobnosti o smrti ředitele hotelu (o něm byla zmínka již v Dreadgirl 1), přičemž ve hře měl nějakým způsobem fungovat reálný čas – tj. hráč by musel myslet na takové věci, jako je spánek a potřeba jíst. Dříve, než se nám však podařilo dostat do kódu hry větší část herních mechanik, tak se na naše hlavy snesla velká vlna jedovatých plyvanců, které nás od dalšího vývoje spolehlivě odradily. Lokace „dům“ však byla dokončená (i když ne zcela – v původním plánu měl mít dům dvě patra a ne jen jedno), takže jsem se jí před nedávnem z dlouhé chvíle rozhodl využít alespoň pro vytvoření této jednoduché hříčky, která vás na pár minut možná i zabaví a naznačí, jak asi měl Dreadgirl 2 vypadat.

GAME 2015-07-29 09-25-41-02

Hra běží jen na lehce upraveném enginu Dreadgirl 1, takže pokud jste jej hráli, budete se v ní cítit jako doma. Pro upřesnění – pomocí kláves W,S,A,D se pohybujete a pomocí klávesy E provádíte interakci. To, že se nacházíte v blízkosti předmětu, se kterým můžete pracovat, zjistíte podle toho, že se v levém horním rohu obrazovky objeví bílý puntík. Hru není možné uložit, protože je velmi krátká.

GAME 2015-07-29 09-25-53-10

A malá poznámka na závěr – hru je možné dohrát. To, že jste došli na konec poznáte podle toho, že se sama vypne.

GAME 2015-07-29 09-27-09-09

Stáhnout hru