Loydovo Bludisko

Ahoj,

Mal to byť projekt na 3 dni no trvalo to viac ako mesiac, keď nie je čas tak nie je čas. Je to minihra ktorá je pokus o prenesenie jednoho bludiska z knižnej publikácie do digitálnej podoby. 

Prečo?

Pred rokom som si zaobstaral telefón BlackBerry Q10. Hrať som sa na ňom neplánoval veď  v „obchode“ aj tak nebol veľký výber hier. Ale po čase som dostal chuť niečo na tento systém vytvoriť obzvlášť keď Unity3D podporuje export do zariadení BB s OS 10. Tak ma napadlo ma že by som mohol vytvoriť bludisko ktoré som videl v knižke hlavolamov (1983).

Požiadavky.

Hru bolo treba navrhnúť na štvorcoví displej (720×720), a taktiež bolo by dobré keby som mohol hru vypnúť kedykoľvek počas hrania bez straty postupu v hre. Bludisko sa mi preto zdalo ako ideálny námet.

Hra.

Bludisko tvorí kruh vytvorený zo štvorcov na ktorých sú čísla. Číslo znamená o koľko štvorcov sa posuniete v jednom zo štyroch smerov. Takže sa posúvate z štvorca na štvorec až kým neskočíte na jeden z tých ktoré tvoria obvod bludiska.

Aby to nebolo také suché pridal som hráčovi zdravie, rozhádzal na hracej ploche nemŕtvych, jedlo, zlatky a zbrane. U kováča si môžete vylepšiť zbraň aby dávala väčšie poškodenie alebo si ju opraviť, pretože sa po boji trochu opotrebuje. S niektorými zbraňami máte šancu na kritický, dvojitý alebo plošný úder. Po do hratí hry sa uloží vaše najlepšie skóre ktoré si môžete prezrieť v menu.

Ovládanie.

Hra sa ovláda myšou. Klikaním sa pohybujete v menu a podržaním tlačidla potvrdíte voľbu. To isté platí o dialógových oknách v hre.

Kliknutím na postavu a nasledovným potiahnutím myši sa posuniete smerom kam ste potiahli.

Problematika.

Naneštastie som hru nepublikoval (zatiaľ) na BlackBerry pretože medzičasom Unity3D prestalo podporovať export. No stále je to možné ak by som si stiahol staršiu verziu Unity3D. Čo som ale nespravil. Bráni mi v tom lenivosť a fakt že som hru už prešiel na PC pri testovaní 😀 .

Ďalej konštatujem že hra je veľmi nevyvážená. Napadlo ma že by pomohlo keby som obmedzil počet zbraní na mape z 23 na 3. Alebo by sa zbrane museli kupovať.

Hra sa ukladala po každom ťahu do súboru, čo spôsobovalo malé trhanie. Teraz sa ukladá do premenných a do súboru sa uloží až pri opustený hry.

Záver.

Svoj cieľ som splnil tak z polovice, no splniť ho už najskôr nemá ani význam. Hra trochu drhne ale jej základ sa mi celkom páči a verím že by sa na tom dalo stavať.

Teraz mám otázku v hlave „Oplatí sa tvoriť tieto vreckové hry alebo sa vydať tou dlhšou cestou?“

Stiahni.

Si hru na PC http://thetiny.space/games/LoydsDungeon_1.0.zip