Lovci a sběrači – techdemo

Bylo by pěkné umět hráče naučit hru bez popisů, ale pravidla jsou celkem komplexní, tak to, aspoň dočasně vzdávám

Rád bych se podělil aspoň o technické demo, protože si myslím, že stojí aspoň za vyzkoušení, ale uznávám že asi každý nebude mít trpělivost číst návod. Jinak to ale zatím nezvládám

Demo k dispozici (exe) zde https://ulozto.cz/!IatvnG1Lfh2B/lovciasberaci-exe

Ovládání hry

Vybraná postava je označená černým kolečkem, kliknutím na okolní dlaždice lemované bílým kolečkem

Každá postava má omezený dosah podle svého věku (s dospíváním přibývá, před smrtí stářím ubývá)

Dosah celého kmene je omezený vzdáleností od „totemu“ (zakřivená hůlka umístěná v blízkosti první postavy ve hře), červené hole, která buď leží, nebo je nesena dospělým mužem

Postavy mimo dosah se mohou pohybovat, jen pokud se jejich dosah z části kryje s dosahem totemu

Dlaždice, na kterých hrozí nebezpečí – panter, krokodýl, jsou tmavší

Klávesy

Pohyb postav pomocí LMB myši, pokud zbývají neodchozené kroky RMB

Další tah ENTER

Jídlo

Pokud kmenu dojde jídlo, zemře vždy postava, která je na tahu, pokud stejným tahem nezíská potravu

Za potravu slouží plody a maso, každé vždy v hodnotě šest dílů potravy

Plody se sbírají krokem postavy na rostlinu, na kterou rostou

Maso lze sebrat, pokud je volně položené (též lidské, ve hře to ničemu nevadí), nebo si ho lze ulovit – predátoři jsou hrozba i zdroj jídla

Lov je kolize predátora s oštěpem, dospělý muž může oštěp nést – tedy i útočit přímo, žena nebo dítě si může na políčko s oštěpem pouze stoupnout –útok predátora přežijí

Lidé

Věk postav je omezen, aktuálně je to 20 tahů / roků

Věk se zobrazuje v levém horním rohu postavy

Jsou rozlišeni pohlavím a činnosti, které můžou vykonávat, jsou závislé právě na pohlaví a věku

Mladí nemůžou nosit nástroje (oštěp, totem), a nemohou se rozmnožovat

Dlouhodobé přežití kmene závisí na nové krvi, muži a ženy se rodí na střídačku

K oplodnění stačí jen, pokud dospělé postavy opačného pohlaví  stojí na přilehlých políčkách

Příbuznost se ve hře neřeší

Jedinou výjimkou jsou ženy, kterým věk neumožňuje, aby proběhlo těhotenství

Těhotenství trvá několik tahů, je zobrazeno graficky

Samostatný mladý človíček, pokud k tomu má volnost, pak opustí matku krokem na políčko vlevo od ní

Jeho dosah je omezený, s věkem se ale rozšíří

Počet členů kmene je omezen, aktuálně na šest postav (pokud před dosažením limitu už je nějaká žena těhotná, dočasně bude mít kmen postav víc)

Nebezpečí

Smrt je přirozená součást života, postavy umírají přirozeně ve věku 20 let

Jediné opravdové nebezpečí je, pokud kmen přestane být životaschopný, tedy pokud nemá dost potomků, aby vytvořilo další životaschopnou generaci

Nepřátelé jsou aktivní a reagují na vzdálenost, kterou hráč vidí na dlaždicích tahů – tmavě – panter skáče o několik políček, krokodýl zaútočí jen na pevnou zem přilehlou k řece

Cíl

Cílem hry je dojít na druhý konec mapy a dostat se aspoň jednou postavou do jeskyně

Improvizace

Ve hře jsou principy, které zajistí základní potřeby – například lov, ale situace lze řešit i jinak – například obětovat postavu na to, aby uvolnila cestu mezi teritorii predátorů

Vzdušné zámky

Hra je zatím ve stádiu techdema, tj fungují základní principy jako chůze, reprodukce, lov, pár nepřátel. Pokud bych pokračoval, rád bych tomu dal další rozměr, zajímavý by byl nějaký příběh, který by provedl hráče míň násilně než ten šílený návod výše, další zajímavé prvky které by reagovaly s těmi už hotovými (nákaza jako hrozba, ale i třeba k odstranění predátorů).

Nicméně zatím budu vděčný, pokud se to podaří někomu aspoň kus zahrát…

lovcisberaci3

screen 

lovcisberaci4

screen 7.11. trochu bordel, nicméně snad je vidět, že tilesy, na kterých hrozí nebezpečí jsou červené, s potravou hráškově zelené, dosah postavy je označen bílými kolečky

lovcisberaci5

8.11. A jedém! Na screenu zbytky dlaždic po nějaké technické budově, to černé jsou trubky, které slouží zatím jenom jako překážka bez interakce, fialový flek je megahouba, která si právě pochutnala na celém kmeni, kterému se fascinace z toho, jak se příslušníci kmene měnili jeden po druhém na fialový rosol stala osudná…