Likiho Blocks

Jak jsem psal v Darkmasterově příspěvku, zkoušel jsem zpracovat některé z úprav, které jsem v komentáři navrhnul. Dal jsem tomu nakonec ještě pár hodin, aby to bylo presentovatelné a rozhodl se výsledek ukázat. (edit: hra prošla ještě drobnými úpravami)

Jde skutečně pouze o ukázku, nikoliv o plnohodnotnou hru nebo vážně míněný projekt. Ze zvědavosti jsem si věc rozpracoval, protože jsem nechtěl čekat až/jestli by věc zpracoval Darkmaster, a bylo mi líto to nedotáhnout alespoň do níže přiložené podoby. Hra nicméně stále neobsahuje zvuky, složitější grafické efekty atd.

Co z původní hry BloX zůstalo?

Hlavní náplní hráče je zastavovat kostky tak, aby spojil stejnobarevné ve sloupci (nebo nově také řádcích). Hra se stále vyhodnocuje pouze ve sloupcích (nebo nově také řádcích; nikoliv v obém naráz). Skóre je zároveň také čas. Za výsledné skóre se pokládá nejvyšší dosažený čas.

Kostky přibývají dost náhodně (včetně rozestupu mezi sebou). Nemusí to být úplně spravedlivé (věřím ale, že nové mechanismy to vyvažují).

Co je oproti původní hře BloX jinak?

Hra se hraje na čtvercové síti 5×5 místo 3×5. Klávesou „S“ nebo ikonou pod herním polem lze přepínat směr, v němž přibývají kostičky a v němž se zároveň vyhodnocují. Změna směru se reálně provede až po té, co z plochy zmizí/zastaví se všechny pohyblivé kostky. Je přitom jedno, zda se zastaví o jinou kostku, všechny pohyblivé vyjednou z herní plochy nebo je hráč zastaví ručně (a ušetří tak čas-skóre… a zaplácá si plochu). Odpálení spojených kostiček je třeba potvrdit (kliknout na ně podruhé). Nemizí tedy automaticky. Kostky, které nejsou zastavené po změně směru mohou odjet pryč.

 

Lze otevřít jako animovaný gif.

 

Upozornění

Hru dělal neprogramátor, není optimalizovaná, může být tedy náročná na výkon. Všiml jsem si, že tu a tam se vyskytne chyba a hra nereaguje podle pravidel (někdy po změně směru a potvrzení spoje nezmizely všechny spojené kostky – asi se pomalu přepíšou proměnné): prosím za odpuštění. Nemělo by se to ale snad dít často. (Mně se nedělo – hrajte pomalu :-D). Je možné, že časem opravím. Pokus o opravu proběhl, ale stejně si nejsem jistý, že to je 100% ošetřené.

Tlačítko konec má posunutou reakční plochu (je nad nápisem) – časem opravím. Při najetí se uprostřed ukáže uprostřed obrazovky vaše skóre.

 

Stahování

Stáhnout upravenou verzi

Stáhnout upravenou verzi 2

Stáhnout upravenou verzi 3 – o něco málo rychlejší pohyb kostek

Upravená verze již zahrnuje jednoduché menu (přidáno zejména kvůli credits, protože u některých zdrojů (např. textura pozadí, font) je třeba uvést autora atd.). Přidal jsem hudbu, zvuk kliknutí.
Z herních věcí nově šipky u tlačítka ukazují aktuální směr a kdy přesně se aktivuje vyhodnocení. Po sebrání kostek se ukazuje kolik se za ně připsalo skóre. Upravilo se generování kostek, aby nedocházelo k tak obludně dlouhým prostojům.

 

Budu rád, když mi k tomu něco napíšete. 🙂