Labyrinth – školní projekt

Tak tedy když už jsem si sem ulevoval své myšlenky při tvorbě tohoto projektu a také k tomu byl Jindrou pobízen, podělím se s Vámi o víceméně hotový produkt.

V první řadě musím upozornit, že se nejedná o nic extra převratného a zejména tomu chybí pointa. Hra je vpodstatě jenom velice jednoduché bludiště s velice jednoduchou 3D grafikou, která ale používá pár zajímavých věcí, jako třeba blendování, multisampling, trilineární mipmapping, nějaké drobné osvětlení a mlhu.

Labyrint - screenshot

Labyrint – screenshot

 

Samotná „hra“ existuje jako projekt na předmět „počítačová grafika“. Čili spíše než abych si hrál s nějakou hlubokou myšlenkou, hrál jsem si OpenGL a tvořil základy FPS enginu.

A ano, je to napsáno v Javě, což je jazyk pro hry naprosto nevhodný, nicméně pro výukové účely velice vhodný. (A pro mojí lenost, co si budeme povídat…)

Ještě na závěr musím upozornit na pár věcí:

  1. Ke spuštění je potřeba JRE, nejlépe nejnovější verze
  2. Pokud přesto hra nepůjde spustit, Javová implementace OpenGL vás nemá ráda a máte prostě smůlu (ale možná by mě zajímala konfigurace daného stroje)
  3. Pokud hru spustíte na integrované grafické kartě od Intelu, pravděpodobně nebude něco fungovat nebo bude výsledný obraz ošklivější než sedací orgán orangutana – s tím nic neudělám
  4. Pokud narazíte na chybku v kolizích, čili zkrátka jen narazíte, nemlaťte mě, není to dokonalé…

Jinak samozřejmě přijímám připomínky, nápady a podněty, třeba i ohledně využití pro nějaký skutečný projekt. 🙂

A pochopitelně balík ke stažení:

https://db.tt/qu1zplaq
EDIT: Teď jsem si uvědomil, že jsem tam zapomněl kus kódu, co tam nemá být. No ale co už, kdo na to přijde, může se rozhlédnout! 😀