Kreveta .NET #2

Zdravím všechny čtenáře,

tři měsíce zpátky jsem zveřejnil první příspěvek o vývoji cms, které by mohlo sloužit (nejen) k běhu této sítě. Obsahem tohoto pokračování je prezentace postupu vývoje, poznámky z vývoje a také prostor k diskuzi.

Předně bych rád vyjádřil vřelé díky všem účastníkům předešlé diskuze, autorům připomínek k design dokumentu a celkově těm, kteří se zapojili do vývoje. Speciální díky patří Likimu, díky jeho práci už část cms nevypadá jako čtverce. 😀

Když už jsem začal s kontributory, vypíchl bych ještě Dana, který se nedávno rozhodl přidat k vývoji backendu a jelikož umí z programování ve spoustě věcech víc než já, věřím, že to bude produktivní spolupráce.

K samotnému vývoji nejprve v číslech – aplikaci momentálně tvoří 1M řádků kódu, s tím, že celkový add byl 2,1M. Samozřejmě jsem z toho napsal jen velmi malou frakci, většina jsou různé js / css knihovny. I tak jsem za 4 měsíce stihl pushnout do repositáře 150 commitů.

Průběžně jsem pořizoval foto dokumentaci, která zachycuje celý vývoj prakticky od nuly k dnešnímu stavu: https://github.com/lofcz/LofovaChyse/wiki/1.0-P-DEV

Vypisovat co je hotové by bylo na dlouho, aktuální seznam je k nalezení zde: https://github.com/lofcz/LofovaChyse

Aby to ale nebylo tak suché:

Každopádně, zásadní je otázka jak daleko vlastně vývoj je. Těžko se na ni odpovídá, prakticky kdybych to teď spustil veřejně tak to asi bude fungovat. Spousta pohledů (rozuměj stránek jak je vidí uživatel) je zatím jen naprogramovaná. Například profil uživatele z pohledu jeho vlastníka:

U uživatelských zdí zatím chybí komentáře, galerie a snippet zatím neexistují vůbec, registrace nemá ověření přes email, levelování není implementované. Nicméně nejsou ve výhledu žádné technické překážky, které bych nezvládl, či které by působily větší potíže. Vše je tedy o čase, který zvládám do projektu vkládat.

Celý web koncipuju maximálně přívětivě z hlediska interaktivity – vše na stránce kromě přímých redirectů (například přechod na detail příspěvku) se děje 100% ajaxově (tedy bez přesměrování url), jelikož používám bootstrap4 a krásné knihovny jako swal nebo tippyJS, setkáte se s vizuálně příjemnými animacemi u akcí a celkově fluidním fungováním webu.

Původně jsem počítal, že cms bude připravené v Q1 2018, což se očividně vzhledem k velikosti projektu nepodařilo. Nicméně opět s trochou optimismu myslím, že na konci Q2 budeme moci jít do uzavřené bety, kde budeme rozbíjet web a fixovat způsoby jak ho rozbít. Kdo se bude chtít zapojit je samozřejmě vítaný, až to bude relevantní, určitě přidám nějaké oznámení.

Celkově, pořád v současném stavu nepovažuju design dokument za uzavřený, tak se o tom pojďme bavit, jestli vám něco chybí, nebo přebývá. Přispěvatelé mohou potvrdit, že se nápady poctivě snažím mergovat: https://docs.google.com/document/d/18cH6fJm2VhxDgQn9-nKaSf13YwZSgx2XhHrFYrW4Y_o/

Je potřeba se dohodnout na tom, pro koho všeho chceme otevírat. S Likim jsme se shodli, že udělat to jen pro programátory, resp. nadšence do herního vývoje by pro živou komunitu úplně nestačilo a moderní technologie bez uživatelů je smutná jako osiřelé kotě. Předběžně jsme přemýšleli nad přijetím všeho blízkého k hernímu vývoji, co lze klasifikovat jako kreativní. Za sebe teda vidím prostor pro mladé lidi nadšené klidně do oborů jako zvuk a grafika. S tím jak je udělaný systém centrální zdi aktivity, můžeme míchat co komu chodí do feedu a klidně tak propojovat mezioborově lidi, což si myslím, že je hrozně super myšlenka (teda je Likiho, ne moje).

Takže, těším se na diskuzi!