Kostky s nosností, co s tím

Hledal jsem ve svém šuplíku článků nějaký, nad kterým by se dalo diskutovat (většinou v něm mám herní koncepty, jejichž realizace by byla z různých důvodů docela náročná), a nakonec mě napadlo sem hodit tohle: vytvořil jsem kdysi funkční, jednoduchý a na první pohled zajímavý enžín, ve které se na sebe skládají kostky s omezenou nosností.

Kostky o poměru stran 2:1 ve prospěch šířky, jde stavět na sebe, případně je přeložit o polovinu šířky, díky čemuž jde vytvořit sloupy či šikmé plochy (schody). Enžín zanedbává těžiště, je jasné, že nepodepřené schodiště o víc jak třech koskách by se zhroutilo jenom díky němu. Každopádně je to herní zjednodušení, které je tu k dobru (jednoduchost). Důležitý prvek jsou síly, které jednotlivé kostky nesou: pokud se v jedné cihle schází dvě schodiště, nese kostka váhou obou, naopak lze rozložit váhu do dvou nosníků, přičemž každá pak nese její polovinu. Zatížení jsem znázornil barvou, cihla s nárůstem nesené váhy postupně červená, a po překročení nosnosti se rozsype, přičemž sebou strne kostky, které jsou na její existenci závislé. Většinou to způsobí lavinu s následnou destrukcí kostek, na které přijde řada. Vypadá to myslím velmi efektně.

Je zábavné si z kostek jen tak stavět, vtipná byla též soutěž, ve které šlo o to postavit nejvyšší stavbu (plné struktury, třeba pyramida, se vlastní váhou v určité výšce pronesou a zničí samy sebe, takže je velké pole působnosti), ale na hru to myslím nestačí. Což je myslím škoda, protože kdo si enžín vyzkoušel, určitě ho zaujal.

Dokázal by někdo poradit, kterým směrem nápad využít? Jediné co mě napadlo je navrhnout obrysy staveb (s určením zde stav / zde nestav, aby zůstaly jasně patrné obrysy stavby a hráč „nešvindloval“ a tvar respektoval) nebo různé kvízy formou „vyjmi z pyramidy x cihel, aniž by se ti zhroutila“, či podepři schodiště v omezeném prostoru které bude mít ve finále o tolik větší váhu.

Celé je to trochu smutné, protože první nástřel vypadal zajímavě, přesto jsem nerozlouskl jak to celé vtipně použít. Myslím, že si jde docela dobře představit, že by se něco podobného mohlo dobře hrát na platformách, po kterých by hráč jezdil prsty, přetahoval cihly a tak.

Tak dá mi někdo kopanec který by z šuplíkovky elegantně (jj, přiznám se že se mi nápad s obrysy budov nelíbí, nebaví mě to totiž moc vymýšlet, nejradši bych něco chytrého, co se tak trochu tvoří samo, nebo to nějakým způsobem nechává na hráči x) vytvořit obdobu Bridge buildera?