Jak se máte, co děláte?

Po vytížení Malou herní dílnou nastala obvyklá doba oblevy, čili poklesu aktivity. Je to však už nějaký čas, a tak se každý den probouzím s otázkou: „Co asi všichni dělají?“ Protože je to otázka svou povahou rejnočí, skrývá ostnem, který nejprve bodne mě, a tak bude článek nejen otázkou, ale také odpovědí „proč teda nic nepíšu“. 

Nejraději bych napsal, že nic nedělám, válím se v posteli a je mi krásně. Upřímně doufám, že to takhle někdo mít bude, protože to je vskutku jistá forma velmi příjemné blaženosti. Já jsem spíš utlučený prací nebo povinnostmi. Takže toho dělám hodně.

Věci do školy jsou takový „evergreen“, že jej ani nebudu rozvádět. Na stole mi však leží i další věci, tu příjemnější, tu méně příjemné, ačkoliv třeba zajímavé nebo naplňující.

Před časem jsem se nachomýtl k jedné hře typu Tower Defence, ovšem jenom jako grafik a přiznám se bez mučení: nebýt to pixelart s notnou dávkou nostalgie, protože to visuálně částečně vychází z jednoho staršího projektu (Poslední vůle viz obrázek), a nebýt to s odměnou, tak bych to odmítl. 

Poslední vůle

Vedle toho s Bedikkem a s Radimem připravujeme hru, která vychází z teoretických úvah o povaze videoher a jejich tvorby významu a která z pohledu malého kluka bude metaforicky tématizovat problém integrace cizího ve společnosti, lhostejno, zda uprchlíky nebo třeba jenom handicapované děti ve třídách. Žánrově pak logická hra pro běžné hráče. Aby nedošlo k mýlce, já jsem tam hlavně ideový strůjce a ředitel vesmíru. 😀

Xenofil

Velmi raný návrh – malůvka po straně v budoucnu esteticky pěkněji zakryje celou herní plochu a bude vytvářet herní kulisy.

A pak mám samozřejmě svůj „bad ass“ vysněný projekt, který konzumuje většinu mých myšlenek a snah. Říkáme mu Harmonie, už jsem tu o něm jednou psal, a věnuje se problému svobodné vůle člověka, čili svobodě člověka páchat zlo nebo dobro. Přesahuje do oblasti ekologie, morálky a teologie, což zní všechno mnohem důstojněji, než jaké to ve skutečnosti je. Těšit se lze například na pití lidské krve, když budete chtít postavám prodloužit život; na létající „velryby“; na sopečné erupce a samozřejmě na zázraky. Dech beroucích věcí, které jsme ve strategii ještě neviděli, 😀 tam bude skutečně habaděj a všechny se nějakým způsobem budou podílet na hlavním tématu a na odpovědi na hlavní otázku: „Co se stane, když roztočíme kolo hříchu?“ Bude to určité setkání se sebou samým, s tužbami, s leností a se žádostí, protože to všechno hra bude silně akcentovat. Co dodat? Kéž bych měl po škole, rozpočet a pět lidí.

harmonie concept

Nejranější úvahy o povaze terénu.

harmonie

První, tedy spíš druhé či třetí :-D, 3D pokusy.

harmonie odlehcene

První skica navracející se k původním představám estetického působení hry. V budoucnu přibude více barev a variace. Samozřejmě by se toho dalo okolo ukázat moře, ale prý to nemám přehánět. 😀

 

Abych výčtu učinil za dost, ještě samozřejmě chci dokončit resty k Lines, ale nevěnuji se tomu teď aktivně. Naposledy jsem jakžtakž dokončil hlavní nabídku.

lines rovrzeni menu

Jen si připomeňme, že šlo/jde o rychlejší projekt na odlehčení.

Takže napsat se toho dají mraky, kdybych se o všem rozepisoval, ale přiznám se bez mučení, že to radši properu s někým v kavárně, čajovně, hospodě či mailu než veřejně na internetu, protože tam je někdy nesmírně těžké všechno to vzájemné nechápání se a neporozumění překousnout. 😀

A co positivního na závěr? V pátek jdeme kupovat svatební šaty.

A jak běží život a jdou kreativní snahy vám? 🙂