Hledám prostředí pro tvorbu narativní „adventury“

Myslím, že nadpis mluví za vše – rád bych na tohle téma a související rozběhl nějakou diskusi.

Takže ahojte,

Dlouho jsem nic nepsal a netvořil, neboť nebylo co a většinu času poslední dobou trávím v práci, nebo v zahraničí, což má každé své vlastní výhody a uspokojení pro chuť k podnikání.

Ale k věci. Zrodil se mi v hlavě nápad na krátkou narativní hru, spíš jen takovou visuální povídku s troškou interakce. Moje představa je kamera z boku, ovládání na klávesnici a nulové nároky na fyzikální model – chci se soustředit hlavně na vyprávění, ne až tak na interakci s okolím.

Po vyzkoušení LibGDX a Monogame musím říct, že tyhle knihovny jsou poměrně dosti krkolomné a bez nějakých nadstaveb nemají moc užitku – nejsem ale proti právě doplňkovým knihovnám. Dále sic jsem vlastníkem GMS, nějak se mi do toho také jen tak nechce – už jsem na to pěknou řádku let nesáhl a opět je to na tenhle projekt zbytečně… nespecifické.

Čili kam se chci dobrat: sháním rady a názory na vývojová prostředí, knihovny a kdesi cosi, které mi umožní udělat takovou hru velmi rychle a jednoduše. Nemám potřebu si hrát na pana programátora a dělat to v něčem složitém, stačí mi, že se „skutečným“ programováním živím. To ale neznamená, že kombinace pokročilého nástroje se specifikující knihovnou, která by znamenala perspektivní zdokonalení se v daném nástroji je na škodu. Určitě bych byl pro.

A koneckonců když se mi tu lidičky pochlubíte, v čem co děláte, proč a co je na tom dobré a špatné, tak si odsud můžou odnést informace i ostatní.

Já jen dodám, že je pro mě důležitá snadná správa stránky vyprávění – formou dialogů a případně monologu. Čím snáz to půjde udělat bez hromady proměnných a timerů a čehosi, tím budu radši. Rozpohybovat panáka se nějako dá vždycky.

Jo a kdybych to mohl vydat i na Android, tak se zlobit nebudu (součást do GMS mám). Od Windows Phone ale už dávám ruce pryč, fujky fujky.

Hawgh. Teď je řada na Vás.