Gamers: Who are we?

Článek od Thiago Attianesy (brazilský game designer). Zde je odkaz na originál.

tumblr_kqhm7q7dzk1qzpwi0o1_500_large2

My hráči jsme znaveni realitou.

Opouštíme realitu v nejvhodnější okamžik: pár minut ve frontě v bance, o něco déle uprostřed nudné práce, několik hodin během pozdního večera a dalších mnoho hodin o prázdninách s přáteli.

Ale někteří se stále ptají: Kdo jsme?

tumblr_lq5cibcx4u1r1kwato1_500_large1-300x199

Jsme obyčejní dělníci, kteří ,když přijdou domů, vloží všechnu svou inteligenci, talent, tvořivost, zkušenosti a společenské chování nevyužité v reálné práci do práce v jiném světě.

My jsme ti, kteří dokáží vytvářet a ovládat stovky útočících lidí v komplexních MMO hrách po celé hodiny bez odpočinku, jako například v Lord of the Rings Online a Lineage.

guitarhero-250x300

Jsme muzikanti v Rock Band a Guitar Hero, trávící čas u tréninku, snažící se pokořit nejlepší skóre nejobtížnějších skladeb společně s skvělými hráči z celého světa, utrácející tisíce korun za plastové nástroje, aby jsme mohli trénovat, kdy se nám zachce.

Jsme fanoušci World of Warcraft, kteří o něm napsali více než 300 tisíc článků a tím vytvořili největší wiki stránku, hned po samotné Wikipedii, popisující do největších detailů tento smyšlený svět, na čemž spolu spolupracuje přes 2 tisíce lidí.

My jsme jedinci, kteří tráví všechen svůj volný čas u Mario Kart, Harvest Moon a Draw Something a jiných her, které udržují naši pozornost, kdykoli to jde, pomocí miniher, logických hádanek, závodů nebo jednoduchých rozepřích mezi přáteli.

google_ingress-420x224-300x160

Jsme cestovatelé s smartphony v ruce, s batohy, s GPSkou snažící se najít tajemství Arg a odhalit neblahý vliv Googlu, který více a více dominuje územím na planetě virtuálně.

Jsme filmaři, kteří vytváření zábavu pro herní svět, tutoriály a natáčíme se při průchodu hrou, abychom zaznamenali naše nejlepší zápasy a naše nejupřímnější zážitky.

Jsme vojáci z různých jednotek po celém světě, kteří ve svém uspořeném čase bojují o nejlepší skóre v Call of Duty, Battlefield a o co nejvíce medailí v Halo 3.

My, Číňané, jsme utratili příliš mnoho „zelených peněz“ („green coin“), proti kterým čínská banka zakročila, aby nedošlo k devalvaci aktuální měny, při nakupování virtuálních věcí v počítačových hrách.

318917_509130569097089_1338385842_n_large-258x300

Jsme děti a puberťáci, kteří dávají přednost velké interaktivní obrazovce před čímkoli jiným.

A nenechte se zmýlit, my nezavrhujeme realitu. Máme práci, cíle, sny, rodinu, závazky a život mimo digitální zónu, o které se důkladně staráme. Každopádně tím, že věnujeme tolik volného času všem možným virtuálním světům, to víc a víc vypadá, že nám v naší realitě něco chybí.

Prohledáváme reálný svět, ale kde, u všech všudy, jsou ty pocity ostražitosti a soustředění? Kde je pocit síly, účelu, změny a smyslu komunity? Kde jsou ty exploze štěstí stimulujících a kreativních her? Kde se skrývá vzrušení, nadšení z každého úspěchu, všechny vítězné týmy?

Náš svět nenabízí opatrně nedesignované potěšení, vzrušující výzvy,  stálou zpětnou vazbu a význam všech našich činů. Realita už nás nemotivuje tak efektivně, není uzpůsobená tak, aby maximalizovala náš potenciál a není designovaná tak, aby nás činila šťastnými. Věci jdou dobře a mění se. Každý to vidí a ví, že změny jsou nevyhnutelné.

Zbývá otázka: Kde virtuální realita začíná a končí?

 

tumblr_ltguljkany1r25063o1_500_large

 

Reference:

„Reality in Game“ od Jane McGonigal
Obrázky – Scirra, weheartit, google images

By Thiago Attianesi (designludico.com)
Český překlad od Bezza