Game Access 2016

Ve dnech 14. a 15.4 se ve Štatlu (Brně) uskutečnila konference herních vývojářů. Mimo přednášek zde byla i prezentace her v tzv. Indie expu.

Přednášek bylo opravdu hodně a až na „Unity Graphics & UI programming“ se mi všechny navštívené líbili a hodnotím je pozitivně.

Hlavní téma článku, ale chci věnovat hrám:

Na indie expu prezentovalo své hry mnoho vývojářů. Zkusím napsat alespoň pár řádků ke všem, co jsem měl příležitost vyzkoušet. Píšu pouze své pocity, nechci nikoho urazit.

Začnu těmi od studentů.

Ghostory 

2D plošinovka, která mne překvapila svým povedeným level designem. Příběh je sice klišé, ale na projekt, který vznikl během semestru jej hodnotím pozitivně.

Time Lapsus 

Adventura, má velmi působivou kreslenou grafiku. Je o cestování v čase, ale nechci spoilovat, pro případné hráče, protože odezva byla pozitivní.

Studentských projektů bylo více, ale tyhle 2 jsem považoval za nejzdařilejší. Ještě možná Patternopolis stojí za zahrání. 

 

Teď napíšu pár řádků k dalším PC hrám, které nebyly prezentovány jako studentské.

Hard to color 

Příjemná odreagovačka s roztomilou grafikou. Nyní je navíc na Greenlightu, ale tuhle hru si myslím, že na Krevetě zná každý. Velmi příjemná prezentace u stánku.

How to Brighten up the Life 

Asi všichni na Krevetě víme, jak tahle hra vznikala… Možná bych tuhle hříčku nenazval hrou, ale interaktivním příběhem s hezkou grafikou. Ale mezi účastníky jsem slyšel pozitivní odezvu a narrativní hry jsou dnes v módě.

Planet Nomads 

Hra která uspěla na Kickstarteru. Ve mne, ale zanechala smíšené pocity. Krásné promo video, ale během hraní jsem nějak nenašel nic zábavného, dost to na mne působilo jako tech demo. Možná nejsem cílová skupina, protože móda kreativity včetně Minecraftu mne minula, ale třeba Novus inceptio má tyhle prvky mnohem zábavnější.

Layers of fear 

Pro mne asi největší překvapení. Mírně strašidelná hra, ale zpracování výborné. Šílený malíř, který chce nakreslit obraz a neustále změny levelu jako výraz šílenosti hlavní postavy.  Hrát ji v noci, asi bych neměl skvělé pocity, ale požitek by byl ještě lepší.

Killing room 

Hra od Alda games. Hrozně mne mrzí, že opustili původní styl her. Defend your life byla skvělá. Ano, Killing room má potenciál. Odlišuje se od konkurence. Zajímavá hra pro streamery, protože diváci mohou přímo ovlivnit jejich hru. Pro neznalé je to mlátička ve které máte pouze jeden život. Místnosti s nepřáteli a pastmi jsou náhodně generovány.

Novus Inceptio 

Hra od které jsem toho hodně čekal. A ona má očekávání splnila. Hrozně příjemná prezentace, u vývojáře bylo vidět zapálení. Grafiku hodnotím pozitivně, optimalizace na to, že jde o betu je slušná. Rozjel jsem ji plynule na fullHD na nejnižší detaily na athlonu 860k a r7 260x. Hlavně crafting system se mi líbí, i takový ten pocit zranitelnosti v začátcích je správně navozený a zase se necítíte nepoužitelní.

Other inside 

Logická hra o mimovi, která má dobře našlápnuto zatím, ale moc neukázali. Hru jsem dohrál celou. Působí velmi příjemně, ale až čas ukáže kam se posune.

A teď mobilní hry

Chameleon Run 

Hrozně chytlavá běhačka, která sice není úplně inovativní ale přináší několik méně obvyklých prvků. Navíc zde byl předpřipravený level ve kterém se soutěžilo o obraz, šlo o zaběhnutí nejlepšího času a protože jsem soutěživý tak jsem se snažil, ale moc mi to nešlo :(.

Ellipsis 

Oddechovka ve které level uvidíte, až po doteku na obrazovku.  Příjemný level design, svítivá grafika.

 

PS: málem jsem zapomněl na hru Aggressors tahovka z prostředí starověkého Říma, která má vynikající scénáře. Velmi se mi líbil z Řecka období městských států.