From SLIME to KING #LD33

Do konce hlasování Ludum Dare je sice ještě mnoho sluncí, ale mě to prostě nedá, a musím se pochlubit protože mám pocit že jsem zase udělal celkem slušný  krok kupředu.

Do LD s pořadovým číslem 33 jsem se přihlásil se hrou From SLIME to KING

O čem hra je?

Inu, téma bylo

Ty jsi monstrum

Musíte sami uznat, že pro tohle se vymýšlí téma samo, a díky tomu hrozí že vaše hra bude něčemu více než podobná.

Proto jsem to vzal zeširoka. Pořád dokola jsem si opakoval : Monstra ve hrách, monstra ve hrách…

A pak mi to došlo… Jaké monstrum se objevuje prakticky ve všech fantasy hrách? A úplně ve všech RPG hrách?

No přeci SLIZ! 😀 Každej z nás si určitě vzpomene minimálně na jeden slizoidní blob 😀

No a téhle myšlenky jsem se chytil.

Chvíli před LD jsem sledoval sérii tutorialů od HeartBeasta . Konkrétně sérii o náhodném generování levelů. Naučil jsem se jeho techniky, a pak je přizpůsobil pro potřeby skákačky.

Chvilku to trvalo, ale nakonec se mi povedlo udělat si skripty pro náhodné generování levelu a náhodné spawnování nepřátel.

A tím se dostáváme k druhé výzvě kterou jsem si sám na sebe přichystal.

Umělá inteligence. Já sice znám pár teoretických postupů, ale ty jsou použitelné spíš pro top down hru a vrchol mojí AI ve skákačce byla červená želvička z mária (co pozná jestli je blízko hrany a otočí se)

Tady ovšem bylo potřeba udělat něco pokročilejšího. Nepřítele jsem musel naučit aby hráče sledoval, nezasekával se o zdi a případné díry se pokusil přeskočit.

Nakonec se to vyvedlo celkem slušně. Teda… Na to že jsem měl jen 3 dny na kompletně nový řešení, protože na internetu návod na něco takového v gm nenajdete. Ai má tak jediný problém. Když je na plošince nad vámi ale její x pozice je stejná, začne se „klepat“ a nejde dolů. To je ovšem jediná věc co je vyloženě ošklivá.

Další věc na kterou jsem hrdej je grafika. Říkejte si co chcete, ale já jsem nesmírně hrdý na tu animaci slizu 😀

Podařilo se mi opravit ty chyby na který mě lidé upozorňovali v mojí předchozí hře… Protože jsem musel. Sliz co letěl a skákal neomezenou rychlostí se zasekával ve zdech 😀 Prostě uplně ignoroval kolize 😀

 

No, a to je asi prozatím vše. Až budou výsledky, zase se pochlubím. Ale už teď mám pocit že budu zase o něco lepší než posledně!