Ďalšie larvy

Zdar 🙂 Rozpracoval som pokračovanie o červom počine ktorý som vypustil zhruba pred pol rokom. Tak dám aj nejaký text k tomu.

Minule som písal že mám tak trochu túžbu spraviť si vlastnú plošinovku resp. nejakú hack and slash 2D gamesu. Vlastne ani nie že nejakú, ono, ja mám presnú predstavu o tom, ako by hra vyzerala a správala sa. Ale zo strachu sa púšťať do niečoho komplexnejšieho mi tak nejak hlava rozhodla pokračovať v mini zábavkách. Plus som zistil že webové platformy sú ešte stále dobrým domovom pre tieto malé hry. Taktiež preferujem mať desktopové hry(steam?) viac polishnuté a na webe už nejaký ten junk je očakávaný. Aj keď v dnešnej dobe úlohu inkubátora skôr napĺňajú game-jamy ako webové platformy.

 

Niečo o predchodcovi. Červia Dioráma 1 – bola spojazdnená v septembri minulého roka. Dal som ju len na stránku Kongregate a za tú dobu si ju zahralo >4000 hráčov a keď že bola strašne krátka (5 minút) tak väčšina z nich ju aj prešla. Nie je to žiaden trhák ale mám z toho radosť. Dokonca nejaký francúzsky portál si dal tú námahu ju ukradnúť, aj keď to bol najskôr len bot.

 

Rozhodol som sa teda nadviazať na hru a spraviť pokračovanie. Momentálne mám tak 60% hotového a plánujem tam mať viacero úrovní. V prvej úrovni bude dostupných 10 nástrah a z toho sa dajú 3 vylepšiť, oproti tomu v predchádzajúcej hre bola len jedna úroveň so 4-mi nástrahami. Hracia pôda je teda aj o niečo priestrannejšia.

 

Kredity na stavbu nástrah sa tentoraz budú získavať ťažením dreva a šutrov – (ťažením rozumej klikanie). Na začiatku vývoja mi to prišlo ako zaujímavá obmena oproti predchodcovi, kde sa získavali kredity za každého rozpučenca. Ale čím viac nad tým rozmýšľam tým mi je to viac na prd. Vymyslel som pre to „koleso efektivity“ ktoré ukazuje čo sa viac oplatí ťažiť.

 

 

 

 

Ďalším problémom bolo implementovanie ľadu ktorý červov spomaľuje. Phaser 3 – (framework v ktorom je hra tvorená), má featuru ktorá dovolí vytvoriť instanciu obrázku ktorý sa pohybuje po zadefinovanej ceste. Pohybujúci sa obrázok je možné len pauznúť ale už nie spomaliť. Preto som rozdelil cestu na 3 časti. Kde čas prejdenia cesty č.2 sa odvíja od toho či sa v tom úseku nachádza ľad alebo nie. A keď červ prechádza z 2hej cesty na 3tiu tak vzniká zášklb, ako keby ten červ prechádzal cez prekážku. Vyriešil som to nakoniec tak, že tú prekážku som tam dokreslil :D.

 

Teraz rozmýšľam čo by som spravil ako ďalšiu úroveň. Možno skúsim spraviť niečo na štýl hľadá sa waldo. Aby to nebolo len na Tower defender štýl.

Ak nebudem leňošiť tak to snáď do 2 týždňov dokončím. Ale ako sa poznám, .. sakra.

Update 1:

Hre stále chýba zvuková stránka no druhý level je dokončený. Znie to síce pritiahnuto ale hru vypustím zatiaľ len s 2 levelmi a uvidím či má význam sa s tým ďalej zapodievať.

Druhý level je o zneškodnení cibuľovitého škodcu (postupne sa zmenšuje). Vytvoril som štvoricu kanónov a cez ovládací panel sa odpaľovali. No bolo to chaotické tak som pridal iné typy zbroje.

 

 

 

 

 

 

 

P.S. z hry sa mi začína robiť nevoľno

Update 2:

Hotovo, tak som to pred pár dňami pustil do sveta. A pozerám že z tých predpokladaných 2 týždňov do dokončenia boli nakoniec rovné 4. Hre sa darí viac menej priemerne, predsa je to taká malá jednohubka. Chýba tu hudba, tú vždy z nejakého dôvodu podceňujem a najskôr by hre neuškodila. Asi sa poobhliadnem na NewGrounds po niečom ale zatiaľ to celé nechám uležať. Ak by bol teda niekto zvedaví tu je link.