Cubesis – Co se událo?

V poslední době jsem měl s Cubesis hromadu práce, a tak určitý přetlak vyústil až v touhu trochu se o tom všem, co jsem dělal, rozepsat. 

Mnozí si jistě pamatují, že jsme měli s Cubesis nemalý problém, který se týkal toho, že nám hra nešla dlouhou dobu spustit, kvůli špatné podpoře, kterou společnost YoYoGames (autoři vývojového prostředí Game Maker: Studio) nabízí. Půl roku jsem na hru nemohl ani sáhnout, protože jsem hru nedokázal spustit na žádném ze sedmi počítačů, na kterých jsem to zkoušel. Jako zázrakem, či snad jako na potvoru, se mi problém podařilo vyřešit několik dní před vydáním. Od té doby hru dostávám do stavu, v jakém bych ji bývával rád viděl už při vydání. Co to všechno vlastně znamená?

Primárně jsem se musel věnovat všemu cizojazyčnému zařizování. Četl jsem smlouvy. Tlumočil jsem jejich obsah. Komunikoval jsem se zahraničními reportéry (za předpokladu, že komunikovat chtěli). Protrpěl si stovky zbytečných e-mailů (abych nedávno zjistil, že ani nevím, jestli půlka neskončila ve spamu) a občas nebetyčnou hloupost několika hráčů (skutečně se omluvili a řekli, že si přijdou fakt hloupě). To jsou hodiny, které nejsou nikde vidět, ale asi chápete, že se mi nechtělo pracovat s žádným textem a už vůbec se mi nechtělo komunikovat s lidmi.

path_plan

A souběžně s tím jsem začal opravovat hromadu věcí, abych hru nakonec dostal do stavu, kdy se na ni můžu usmát a dokonce si ji s klidným svědomím zahrát. Rozhodně tím nechci říct, že byla při vydání nehezká či nedodělaná: jenom jsem z některých věcí měl nedobrý pocit. A co všechno jsem udělal? Byly toho mraky, ale nejpodstatnější je asi to, že jsem snížil počet kliknutí nutný k ovládání hry. K tomu slouží systém plánování cesty. Také jsem přidal přiblížení obrazu, možnost otočení herní plochou a zneviditelňování objektů, pakliže za ně/na ně chcete vyvést postavičku. Zní to jako pár prkotin, ale práce na tom bylo jako na kostele. A nejhorší je, že to ještě úplně nekončí, protože ve hře by měla přibýt ještě hráčská kampaň o devíti úrovních. Kdo ví, jestli z toho něco bude, ale třeba ano.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Byla to skutečně jízda, ale když jsem letos v Třeboni opět viděl několik zaujatých hráčů, kteří si Cubesis užívali, měl jsem radost a měl jsem dojem, že to mělo smysl. Zároveň jsme posbírali hromadu nadšených a povzbudivých reakcí od zahraničních hráčů: „Chtěl jsem si dneska Cubesis jenom vyzkoušet a strávil jsem u toho čtyři hodiny.“ atd. Je to asi největší odměna, jakou jsme mohli dostat. V Třeboni jsme zároveň potkali Pavla Dobrovkého, který se rozhodl, že s námi udělá rozhovor, protože ho hra velmi zaujala. Můžete ho najít tady: http://youtu.be/pTmj1Qlsrvw Čímž jsem se asi dostal na konec.

Nicméně je velký otazník nad tím, co bude dál. Máme to zkoušet na Greenlight? Kdy máme udělat další slevovou akci? Neměli bychom hru zdražit? 😀 Má smysl s tím vůbec ještě něco dělat? Hráli jste to někdo? 😀

A na závěr ještě: Mám sepsat něco bližšího o některé věci, kterou jsem teď jen letmo zmínil: o rozhovoru; o Třeboni; o komunikaci s hráči; o smlouvách; o slevové akci Zaplať, kolik chceš; o práci s médii?

EDIT: A kdybyste se chtěli podívat, jak mě popraví jako dogmatického arogantního vola, můžete to sledovat tady:

http://diskuse.tiscali.cz/games/clanek/tea-club-3-jindrich-pavlasek-o-tahovce-cubesis-238418/?itemId=1602668#item-text-1602668