(Pracovně:) Chlapecké snění

Aktualisace 30. 9. Už od malička mu táta četl Lovecraftovy povídky. Dnes oslavil sedmé narozeniny, a protože to už je z něj veliký kluk a umí trochu číst, dostal vlastní sbírku povídek. Celý večer jednu četl a před spaním si představoval, jaké by to asi bylo, kdyby u nich ve sklepě taky strašilo, ale poměrně záhy usnul, takže z toho nebylo nic. 

Pak se probudil. Byla noc a všichni spali. Cítil silné nutkání jít prozkoumat sklep. Vždyť tam přeci také mají zazděnou studnu, no ne? Věděl, že něco je jinak, a tak si radši vzal jako správný dobrodruh křídu – každý přece ví, že je potřeba na čarování; fotoaparát – vždyť by mu nikdo nevěřil, co viděl, kdyby ho neměl; a pro jistotu vzal z tátova šuplíku také nabitý revolver. Hlavou mu proběhlo: „Snad nedopadnu jako ten kluk ze StarGateu,“ načež se vydal s ruksakem do sklepa.

Nic vysloveně kloudného mě nenapadá, ani nemám čas se tím v hlavě zaobírat, ale relativně příběhová hra s neškodnou intertextuální prací, by se přeci jen zvážit dala.

Hráč by se ocitl v podzemních chodbách, kde chodí zlé (a možná i hodné) potvory. Jeho hlavním cílem je jednu pořádnou vyfotit. Jenže to není taková legrace, jako se zdálo, protože mu jde o život: příšery ho chtějí sežrat. Hráč tedy funguje jako návnada. Může vystřelit, čímž zrychlí pohyb nepřátel a odhadne, kde zhruba jsou („uslyší je“). Samozřejmě může nepřátele také zastřelit, ale je to hlučné a není jisté, kolik nábojů přitom spotřebuje. Sám se před démony může chránit křídovým kruhem na zemi. Jenže trvá dvě kola, než ho nakreslí. Aby příšeru vyfotil, musí být (příšera) v klidu (aby nebyla rozmazaná). Vyfocená příšera je oslněná a chvíli stojí. Hráč má samozřejmě omezený počet střel i snímků a křída postupně dochází. Kde přesně je východ, netuší.

Hratelnostně by tedy mohlo vzniknout několik hezkých situací, mohlo by tam být jisté napětí a volby, na kterých záleží: je důležité, jestli teď vyplácám snímek, nebo ne. Podstatnější by tam byl ale mírně parodický a laciný příběh, což vykresluje hratelnost trochu lichou a nemám z toho dobrý pocit. Ačkoliv tedy nevím, jestli z toho něco bude, stejně se tu nad tím můžeme aspoň teoreticky pobavit.

Nakonec by šel možná příběh úplně vypustit a mohla by to být náhodně generovaná hra na přežití, v níž by bylo cílem přežít co nejdéle nebo nahrát co nejvyšší skóre (nafotit co nejvíc materiálu) a neumřít. Přestože základ může být pořád stejný, mrzí mě, že tak malá věc, jako je herní zasazení, pak může ovlivnit (rozumějte zkazit) celý dojem.

Tak tolik moje troška do mlýna.

Aktualisace 23. 9.

Hodinku jsem se v tom vrtal a udělal základ chození a úplně základního nepřítele, který sice zatím nic nedělá, ale zato velmi náhodně chodí.

Už funguje kreslení stěn křídou (pravé tlačítko kdekoliv zobrazí nabídku; případně lze kliknout levým na panáka). Možná vynechám střílení a zaměřím se čistě na kreslení a obkličování nepřátel. Obklíčený nepřítel by pak šel vyfotit a jeho duše by se přenesla do fotografie, takže by jakoby umřel…

Bylo by to ale asi náročnější na umělou inteligenci a vůbec na tvorbu levelů.

chlapecke_sneni

Aktualisace 23. 9. – II

Povedlo se zapojit omezenou viditelnost a focení. chlapecke_sneni2

Hra už začíná být docela tajemná a napínavá… Sloučení několika obrazů je podle mě „dechberoucí“. 😀

Je hodně zajímavé sledovat, jak duchové mizí a zase se objevují.

Kdyby to chtěl někdo zkoušet, tak červenými kolečky se chodí, modrými se mění pohled. Pravým myšítkem se otevírá nabídka možností (případně levým klikem na postavu).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8080029/chlapecke_sneni-Default-1.0.0.0.exe (soubor má stejný název jako u 1. aktualisace)

Aktualisace 24. 9. 

Dnešek je zlomovým bodem: hra určitě nebude o malém chlapci. Spíše se bude náhodně generovat. Čili se přikloním ke druhému tématickému zasazení, jež jsem měl: hrdinný novinář hledající pravdu a taky senzační fotky za spoustu peněz. Něco jako Peter Parker (SpiderMan). Jen místo síťostřelů bude mít kouzelnou křídu.

Křídové stěny hráči zablokují výhled. Jsou tedy dvojsečné: na jednu stranu mu poskytují ochranu, na druhou přes ně zkrátka nevidí. Vidí přes ně ale jeho fotoaparát.

Cílem hry bude nafotit nestvůry za co nejvyšší skóre do deníku „Trubka denně“ nebo tak nějak. Příšera zachycená na fotoaparátu z bezprostřední blízkosti ze hry mizí a je za ni nejvíce skóre, proto se vyplatí příšeru těsně obklíčit křídovými stěnami. Aby to ale nebylo tak snadné, nestačí dojít k příšeře a cvaknout: fotoaparát má zpoždění a příšera by tak mohla stihnout sežrat hráče nebo uhnout (menší skóre)

V přiložené ukázce ale zatím stále nefunguje interakce s nepřáteli (nepřitahuje je světlo, hluk ani nic podobného, jsou cele náhodní). Chybí různá omezení fotoaparátu/křídy.

Až hráč vyfotí všechen film, samozřejmě se musí ještě dostat zpátky ven, což bude o to těžší, o co více nakreslil stěn.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8080029/chlapecke_sneni-Default-1.0.0.1.exe

Co na to zatím říkáte? 

Aktualisace 30. 9. – Počítač se stěhoval do kanceláře, do které jsem pak měl přístup až od 7. 9., i přes zálohu dat a přechod na starý notebook, jsem neměl jak na hře efektivně pracovat (žádná myš, žádný tablet).