Bomberman s Jetpackem

Můj kolega (grafik play3r*) mě již před nějakou dobou oslovil s vlastním nápadem na hru a protože už měl i nějakou grafiku a já zrovna nic moc na práci. Začali jsme na tom pracovat a tento článek Vám náš projekt trochu přiblíží. 

*Snowman in the woods, Veselý Kombajnista a občas i něco dříve

Předně musím říci, že jsem jen málokrát tvořil něco podle nápadu a vedení někoho jiného a nevybavuji si vyloženě žádný případ kdy by se to dotáhlo dokonce – samozřejmě ne vždy mojí vinou… a tak bude rozhodně zajímavé sledovat jak dopadne tohle. 🙂

Druhým problémem je trochu aktuální vzdálenost… předtím jsme spolu většinou pracovali vedle sebe a to jde práce pěkně od ruky. Aktuálně to ale nejde a dokonce ani přes internet, takže jsem si jen zkopíroval grafiku a později splácal první prototyp.

Po nějaké době jsem mu ho teprve ukázal, a ani jsem nemusel čekat na reakce – prostě jsem to odrbal 😉

Ale asi bych měl prvně říci o co má jít. Jednoduše o remake Bombermana, ale tentokrát nikoliv izometricky ale formou skákačky, tedy spíše jetpackovky což tento klasický postup prostě posunuje do jiných rozměrů. Neboť od položení bomby a obyčejného zaběhnutí za roh, budete muset někam vyletět či spadnou a přitom si dávat pozor aby Vás gravitace nesvedla do nějaké té exploze.

Zbytek by měl zůstat v podstatě stejný – různá prostředí, krabice ve kterých jsou standardní bonusy a zábava v multiplayeru. Jen bychom tedy chtěli připravit nějakou singleplayerovou kampaň, kde by člověk musel kromě pokládání bomb řešit i nějaké ty lehko-logické záležitosti jako otevírání dveří, obcházení střílejících nepřátel ze zadu atp. Protože se přecejen už tak často hráči u jednoho počítače nesetkávají – což je škoda.

Celé ve veselejší odlehčené a snad i vtipné formě, kterou bych tedy chtěl vylepšit krví, létajícími končetinami atp. ale zatím nevím zda se mi to podaří prosadit 😉 🙂

firehead_malynahled

 

(Jen malý náhled, aby tu nebyl jen holý text)

Ale jak už jsem výše naznačil, problém je trochu v programování – kdo zná moji tvorbu tak ví, že jsem snad nikdy žádnou klasickou plošinovku nedělal (dobrá tak možná špekoun či where are we?), takže moje naučené postupy příliš nefungují a dochází k nechtěným kolizím a zásekům. Vytvoření funkčního modelu, kde se všechno bude hýbat, lítat a bouchat jak má bude v tomto projektu asi nejtěžší.

Takže si to shrneme:

  • minimálně tři prostředí
  • akční multiplayer (u jednoho computeru)
  • singplayerová kampaň
  • pěkná renderovaná grafika
  • a samozřejmě i vlastní hudba (od Shotca, viz předchozí hry)

A co se chce po vás? Nápady! Myšlenky! Dojmy! Rady! Naprogramování pohybu a kolizí! Všechno!