BloX

Jednoduchá hříčka BloX se zrodila už před pěknou řádkou let jako jeden z projektů, které se měly zúčastnit letní vývojářské soutěže na fóru Velkej Chytrák. Bohužel v době uzávěrky soutěže nebyla taková, jaká mohla být a zejména po hratelnostní stránce dosti drhla. Nyní jsem se z dlouhé chvíle rozhodl koncept oprášit a dotáhnout do konce. Nakonec to ovšem nebyla taková sranda – sice se mi podařilo dohledat původní zdrojový soubor, ale vzhledem k tomu, že ten byl vytvořen pomocí již zapomenutého GM6 a kód samotný byl značně zastaralý, využil jsem nakonec z původního projektu tak 2%.

Cílem hříčky BloX je propojit co možná nejvíce padajících bloků stejné barvy před vypršením časového limitu. Na každý z padajících bloků můžete kliknout a definitivně tak zastavit jeho pohyb. Vtip je v tom, že v momentě, kdy blok takto zastavíte, tak jej již není možno opětovně uvést do pohybu – jediný způsob, jak se jej zbavit a umožnit tak volný průchod dalším blokům, které se vám jinak začnou hromadit, je, že přijde do kontaktu s blokem stejné barvy. Je tedy na vás, zda budete riskovat a v zájmu ušetření času si bloky „uzamykat“ hned poté, co se objev na obrazovce, nebo zda s nimi budete operovat teprve v momentě, kdy bude zřejmé, že se jich budete moci bezpečně zbavit.

Poté, co vás vyprší časový limit (případně potom co hru sami ukončíte např. z důvodu, že si zablokujete všechny cesty pro bloky) se vám zobrazí nejvyšší čas, který vám zbýval a textové ohodnocení vašeho počínání.

Do hry jsem dodatečně přidělal také vyšší stupeň obtížnosti pro ty, kterým by se hra v základu jevila jako příliš snadná.

Stáhnout BloX