Bezejmenná zitronáda

Bude to ilustrovaná textovka doplněná mapou a svátečně prokládaná komiksem. Náplň hráčova snažení zatím neznámá. 🙂

Jak to vypadá?

Nudně, nemůžu ještě psát o zasazení. Mám jenom mlhavou představu o tom co na hráče čeká a do levelů jsem se ještě nepustil. K ovládání slouží pouze šipky a akce se provádí „jakoby“ sbíráním ze země (vkročením na dlaždici která událost obsahuje). Hra nerozlišuje interaktivní objekty a mapu. Políčko se maže když obsah neodpovídá okolnostem, nebo se naopak vytváří nové. Má to editor kam můžu všechno házet a který umí podmínit tvoření i mazání.

Háček je v tom, jestli hra bez problémů najde soubory vytvořené v editoru a jestli nebude zlobit formát textu (ukládá se v češtině i angličtině, ale do stejného souboru i s mapou). Jestliže soubor chybí, hra jednoduše „umře“.

Inventář nakonec nebude, jednak by s ním byla spousta práce a hlavně by mě nutil postavit kolem péče o majeteček i všechno ostatní. Nakonec jsem zahodil i statistiky o počtu předmětů (mají různou životnost, ale možná to ani nevyužiju). Informace o dění ve hře by měly být zhuštěné, asi jako výcuc z povídky o velikosti odstavce. Chtěl bych aby to šlo dohrát rychle na jeden zátah, ale přitom bylo zajmavé hru procházet opakovaně a experimentovat. Nedostatek literární bižuterie by měl usnadnit i překládání do angličtiny. Základní mapa se bude postupně rozrůstat a větvit, ale každý průchod by měl trvat nanejvýš půl hodiny. K čemuž mi dopomáhej editor (krleš)! 🙂

Něco pro oči            ⊂ ⊗⊕ ⊃

Vypadá to, že GMstudio se podivně vzpouzí české diakritice pro obrázkový font a podobný problém panuje i s vepsáním textu do řádku. Takže větší část práce na editoru spočívala ve zprovoznění „písmolijny“. Ale tím se mejdan ani nevylil z břehů.

Nápisy mají výrazně převažovat nad obrázky, takže musejí vypadat dobře. Po pár dnech brouzdání internetem (kde se mi nic nehodilo) jsem si raději nakreslil vlastní písmenka x). Mohou lépe dotvářet styl hry a zároveň nehrozí, že bych upadl v nelibost autora (nebo i celé tlupy písmáků). Chtělo to nějákou metodu. Uvažoval jsem tak, že když uříznete horní a dolní okraj písmen, mělo by to (co zbude) tvořit různá zakřivení. Když to tak není, čtenář se orientuje jen podle tenké linky nahoře a dole. Podobný problém je i s nějákým výrazným tvarem který se opakuje.

Jenže právě takové podobnosti je třeba, aby písmena vypadala neobvykle a přitom tvořila celek. Zatímco umazání, nebo rozrušení tvaru moc nezabralo, vypadá to, že lze k písmenům něco přilepit. Malých písmen se to moc netýká, mají se podobat nanejvýš tomuhle. Čistě abych vyloupil jen prázdné hroby a zbytek byla tak něják náhoda. Výsledná, velká písmena jsou proti tomu docela nenormální a při (výše naznačeném) ořezu se úplně vypaří x).

Vymyslet mapu jako halucinogenní piktogram zabralo věčnost. xD

test12(obrázek lze rozkliknout, chybí značky schodů, dveří, atp.)

 

Něco pro uši           ⊂ ℵ℘ ⊃
Rytmizované vlnění vzduchu je naprosto nezbytné. Něco jsem z vod internetu vylovil. Nebylo by od věci vyříznout jen tučné části (říkám si). Spousta dobrých skladeb obsahuje nějákou ošklivou pasáž, některé dokonce i halekající lidi. Na druhou stranu, když udělám nějáký hodně divoký mix, jak moc je to pořád uvařené z cizího? Nebo spíš, odkdy už není? Jenže na to není čas, člověk u toho vysedí důlek aby objevil, že to rozbil. Takže postupně třídím.

Něco pro duši         ⊂     ⊃
Hra potřebuje hodně kávy, Earl Greye a sušenek bez palmového oleje. Taky mě trápí, že jsem už asi dva roky nedržel v ruce štětec a hra by přeci měla stát na překypujícím šupleti maleb. Tužku jsem držel, což vyvolávalo neobvyklý, nervový vzruch, vystřelující od konečků prstů až do podvědomí. Barvy alespoň nezatvrdly (tuhé zůstaly mrtvé). O víkendu budu asi pálit louče, naštěstí je většina hry textová a systémově hotová (zkrátka bez levelů). To bude teprv hlína.