Algoritmizace: Simulátor zahrady

Zdravím zdejší komunitu. 🙂

 

I když sem poslední dobu moc vlákna nepíšu (jsem spokojeným uživatelém svého fóra), rád bych se podělil o velmi zajímavou úlohu, na kterou jsem narazil kdesi v hlubinách internetu.

Zadání:

“ Vytvořte konzolovou aplikaci, která bude simulovat život králíků na zahrádce.
* Při zapnutí aplikace uživatel zvolí velikost zahrádky (např 10×10) a počet samců a samiček.
* Následně se daný počet králíků náhodně rozmístí po zahrádce. Uživatel poté už jen odklikává chod zahrádky.
* Při každém odkliknutí se králici náhodným směrem o 1 políčko pohnou. Pokud se potkají samec a samice, náhodně okolo nich se objeví nový králík.
* Pokud se potkají 2 samci, jeden z nich zahyne. Pokud se potkají 2 samice, nic se neděje. „

Úloha je lehká a vhodná na procvičení principů OOP. Řešil jsem v C# a kompletně mi řešení (včetně ozdob, ale to je prostě můj styl) zabralo hodinu a půl. Ve výsledku mám aplikované celé čtyři třídy.

Neváhejte a zapněte VS / Eclipse (či co používáte) a OOP si procvičte. Případně se pochlubte svým časem.

Pro GMLkaře, zde by zase jednou v efektivitě GM vyhrálo na celé čáře. Komplet se to v GML dá sestrojit do půlhodiny, jen konzolové to nebude.